شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#دولت#مترو تهران

گشایش حمل و نقل عمومی تهران در سال 1401/ تامین منابع تهیه 630 واگن برای مترو تهران از طرف دولت

گشایش حمل و نقل عمومی تهران در سال 1401/ تامین منابع تهیه 630 واگن برای مترو تهران از طرف دولت

تشکری هاشمی گفت: سال 1401 سال گشایش حوزه حمل و نقل عمومی خواهد بود البته تمام این موارد از منابعی است که شهرداری تهران در نظر گرفته است و در حال تلاش هستیم تا از دولت نیز حمایت‌هایی را دریافت کنیم.

سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره اقدامات کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در سال 1400، اظهار کرد: مهم ترین دغدغه‌ شهروندان تهرانی مربوط به وضعیت آمد و شد شهر است که شامل؛ آلودگی هوا، ترافیک و حمل ونقل عمومی است.

وی افزود: شورای شهر تهران ابتدای دوره ششم، نسبت به این موضوعات توجه زیادی داشت و به عنوان اولین قانونگذاری در سال 1401، این موضوع جزو اولویت اصلی قرار گرفت بر همین اساس بالاترین بوجه شهر تهران به بخش عمران و حمل و نقل اختصاص یافت. به غیر از تبصره‌های بودجه بیش از 18 هزار میلیارد تومان به موضوع حمل و نقل اختصاص دادیم.

تشکری هاشمی بیان کرد: در بخش تکمیل ایستگاه‌های مترو، بیش از 4 هزار و 100 میلیارد تومان منابع پیش شده و علاوه بر این برای بحث نگهداشت مترو که پیش از این مورد توجه نبود توجه جدی تری داشتیم تا خرابی ها و تعمیرات به صفر برسد و بیش از 3 هزار و 100 میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص دادیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در بخش اتوبوسرانی بیش از 3 هزار و 300 میلیارد تومان به بخش اتوبوسرانی اختصاص دادیم تا اتوبوس‌های نو تهیه شود.

وی گفت: سال 1401 سال گشایش حوزه حمل و نقل عمومی خواهد بود البته تمام این موارد از منابعی است که شهرداری تهران در نظر گرفته است و در حال تلاش هستیم تا از دولت نیز حمایت‌هایی را دریافت کنیم و دولت قول اختصاص هزار دستگاه اتوبوس را برای شهر تهران داده است علاوه بر این شهرداری تهران 850 میلیارد تومان شهرداری برای خرید اتوبوس اختصاص داده است.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: برای خرید واگن دولت قول داده که پیش پرداخت خرید 630 واگن را انجام دهند که نزدیک به 100 میلیون دلار می‌شود. این اتفاقات ممکن است تماما در طول سال 1401 محقق نشود اما سال 1401 فرآیند آن را آغاز خواهد شد.

انتهای پیام