شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوروز#نوروز 1401

زوج زنانه ی زیرخاکی؛ سوپرایز نوروز 1401

زوج زنانه ی زیرخاکی؛ سوپرایز نوروز 1401

یادداشت - مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

سریال «زیرخاکی» در فصل سوم هم توانست یکی از بهترین های نوروز 1401 باشد.

باتوجه به این که تلویزیون در نوروز 1401 پر و پیمان پیش آمده بود و در حوزه های مختلف سریال سازی برنامه های ترکیبی و مسابقات، تقریبا آنتن خالی باقی نگذاشته بود و البته به لحاظ کیفی نقد هایی هم بر آنها وارد است. اما بی تردید سریال «زیرخاکی» در فصل سوم با حضور «پژمان جمشیدی» یکی از بهترین ها محسوب می شود و اگرچه از آنجایی که این مجموعه تلویزیونی بر اساس جنس و نوع بازی تنها کمدینش پژمان جمشیدی پایه گذاری شده است و بسیاری از مخاطبان این سریال به خاطر حضور «پژمان جمشیدی» پای این مجموعه نمایشی می نشینند اما  شخصیت هایی  در فصل سوم کار درخشیدند  که  البته در فصل دوم پایه گذاری شده بودند و باید گفت پدیده ی زوج طناز «گیتی قاسمی» و «ژاله صامتی»  یک اتفاق محسوب می شوند  که در چند سال اخیر حداقل در تلویزیون نتوانسته بودیم در معرفی دو بازیگر  زن مکمل کمدی که در موقعیت کمدی بدرخشند اتفاق عجیب و غریبی را ثبت کنیم.

«ژاله صامتی» و «گیتی قاسمی» که هر دو از دنیای تئاتر می آیند حالا در سریال «زیرخاکی» این اتفاق ویژه را رقم می زنند چرا که موقعیت دراماتیک سریال با توجه به داستان اسیر شدن شخصیت "فریبرز" هیچ فضای شلنگ تخته و طنازی  را برای آنها روی کاغذ  ایجاد نمی کند و تنها بر پایه ی نوع بازی  این بازیگران است که قرار است یک اتفاق شگرف رقم بخورد. 

دو بازیگر با تجربه کاربلد که امروز در سریال نوروزی شبکه یک سیما بازی در قالب و چارچوبی را ارائه می دهند تنها به واسطه تجربه جنس بازی، استفاده از لهجه و نمایش  شخصیت هایی که نزدیک به زندگی هستند و کاراکتر هایی که قرار است برای سریال ایفای نقش کنند نه خودشان  و هیچ درشت نمایی یا کار اضافی  در بازی شان نمی بینیم.

 شاید نقطه عطف سریال «زیر خاکی» در فصل سوم حضور این دو بازیگر است که در شرایطی خاص بهتر از «پژمان جمشیدی» درخشیده اند چرا که «پژمان جمشیدی» حتی در موقعیت رخ داده  جدید و جنس بازی ای که از او در فصل های قبلی هم دیدیم تقریبا دستش برای تماشاگر رو شده است اما گیتی قاسمی به کمک لهجه و گویش شیرینی که در سریال مورد استفاده قرار می دهد و «ژاله صامتی» که تمام تلاشش را می کند تا شخصیت "پریچهر" را به کاراکتری باورپذیر و ایرانی تبدیل کند حالا در سریال زیرخاکی اتفاق جذاب نوروز 1401 هستند.

 قابل ذکر است که ابتدا  قرار بود داستان سریال «زیرخاکی» در فضای دیگری روایت شود و پژمان جمشیدی را در سی سال بعد فریبرز ببینیم  و قرار بود او سن سی سالگی کاوه پسرش را در این فصل نیز بازی کند اما شرایط کرونا اجازه نداد تا این مجموعه تلویزیونی در فصل جدید موقعیت جدیدی را رو کند.  با این حال  داستان در قرارگاه اسرای عراق با پژمان جمشیدی و در لوکیشن تهران دیروز  با بازی اصغر نقی زاده،ژاله صامتی ، گیتی قاسمی و... تا میانه راه بهترین های نوروز 1401 هستند.

انتهای پیام