شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#فوری

با اعلام مقامات محلی؛

اوستیای جنوبی همه پرسی الحاق به روسیه برگزار می کند

اوستیای جنوبی همه پرسی الحاق به روسیه برگزار می کند

اوستیای جنوبی درباره پیوستن و الحاق فوری به روسیه همه پرسی برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آناتولی بیبیلوف»، که مسئولیت جمهوری خودخوانده اوستیای جنوبی را برعهده دارد، روز چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که مقامات جمهوری اوستیای جنوبی در مورد الحاق فوری به روسیه همه پرسی برگزار خواهند کرد.

رئیس منطقه خودمختار جمهوری اوستیای جنوبی در این ارتباط اعلام کرد: «قانون اساسی جمهوری اوستیای جنوبی همه چیز را به وضوح بیان می‌کند؛ البته ما باید نظر مردم را جویا شویم تا مردم بتوانند نظر خود را در مورد الحاق به روسیه اعلام کنند. انجام این کار بدون تأخیر و دشوار نخواهد بود. الحاق به روسیه صرفاً یک رؤیای دیرینه نیست، بلکه رؤیای دیرینه مردم اوستیا است.»

بیبیلف همچنین اعلام کرد که این جمهوری به زودی اقدامات قانونی را برای الحاق به روسیه انجام خواهد داد.

سازمان ملل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را بخشی از کشور گرجستان می‌داند، اما در ۲۶ آگوست ۲۰۰۸، در پی تهاجم مسلحانه ارتش گرجستان به این استان‌ها، روسیه حاکمیت مستقل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت و با اعلام حمایت از روس تبارهای در این دو منطقه، نیروی نظامی به این استان‌ها که در آن زمان بخشی از گرجستان به شمار می‌رفتند، اعزام کرد. رهبران روسیه بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن دو منطقه خودمختار سابق گرجستان براساس واقعیت فعلی است، هرچند گرجستان از به رسمیت شناختن استقلال این جمهوری‌ها خودداری کرده است.