سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه ، امروز(چهار شنبه) از جزیره بوموسی و یگان های مستقر در این جزیره بازدید کرد.

بررسی و ارزیابی سطح آمادگی رزم یگان‌های مستقر در جزیره بوموسی و استحکامات و تجهیزات دفاعی آن و حضور میدانی در سنگرها و دیدار با رزمندگان دریادل ، از برنامه های سفر فرمانده کل سپاه به  این جزیره بود.

 سرلشکر  سلامی در این بازدید با ابراز خرسندی از وضعیت مطلوب آمادگی‌ های رزمی یگان ها و  نیروهای مستقر در جزایر راهبردی نازعات و اطمینان‌ بخشی از دفاع قاطع، محکم و خلل ناپذیر برابر تهدیدات محتمل اظهار کرد : امروز برای ارزیابی و اطمینان از آمادگی های رزمی نیروهای مستقر در جزایر سه گانه بویژه جزیره بوموسی ، در اینجا حاضر شده‌ایم ، تا ضمن  عرض خداقوت و خسته نباشید به  رزمندگان دریادل با مشاهده روحیه بالا حمیت و غیرت ملی، نشاط معنوی و سلحشوری آنان و امید به آینده روشن و با افتخار نظام اسلامی ، مصصم تر در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کنیم .  

وی با تشریح توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی و رزمی نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: نیروی دریایی سپاه بویژه در سال‌های اخیر به توانمندی‌ها و دستاوردهای فوق‌العاده‌ای در حوزه های پهپادی،موشکی، شناوری، جنگالی،هوادریا و زیر سطحی نایل آمده و قادر است برای تمام سطوح دفاعی، به لحظه واکنش سریع و مؤثر داشته باشد .

فرمانده کل سپاه با تحسین آمادگی های روحی و معنوی نیروهای مستقر در جزایر گفت: در این بازدید آنچه مشاهده شد روحیه بسیار قوی ، با نشاط، شاداب و در سطح بسیار مطلوب رزمندگان  بود ، همچنین آمادگی های تجهیزاتی در اوج قرار دارد و  به فضل الهی امیدواریم با قدم های بلندی که نیروی دریایی سپاه برای  رقم زدن جهش های فوق العاده  در کیفیت تجهیزات ، سلاح ها  و ارتقاء و بهبود وضعیت تکنیک و تاکتیک رزمی  برداشته است ؛ با افزایش کمی این قدرت در تراز یک دفاع مقتدر، اطمینان بخش و کامل، این مسیر تعالی با همت مردان دریادل و غیور ما در عرصه دریا ادامه یابد. 

سرلشکر سلامی تصریح کرد: این همت ، عزم و اراده بلند که الحمدلله با تدبیر ،  آینده نگری و برنامه ریزی دقیق همراه است ، شرایط بسیار مناسب و مطلوبی برای ما در  مناطق دریایی بوجود آورده است . 

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد:  هر بار که از مواضع دریایی بازدید می کنیم با یک سلسله جلوه ها و رویش های جدیدی از قدرت مواجه می شویم و به قدرت کمی و کیفی پهپادها، زیر سطحی ها، شناورها ، موشک ها ، بخش های جنگ الکترونیک و سایر اجزای قدرت نیروی دریایی سپاه پی می بریم .

سرلشکر سلامی با اشاره به وضعیت امنیتی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و برخی تحرکات برای حضور صهیونیست ها در این منطقه راهبردی ابراز داشت: متأسفانه بعضی از رژیم های حاکم بر کشورهای جنوبی خلیج فارس ، ارتباط سیاسی و امنیتی را با رژیم صهیونیستی برقرار کرده اند که این موضوع تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و بخصوص خود این رژیم هاست ، ما با صراحت اعلام می کنیم و هشدار می دهیم استمرار این گونه ارتباطات به هیچ عنوان قابل قبول نیست و آنها باید بدانند وجود رژیم پلید صهیونیستی در هر نقطه ای عامل نا أمنی است .

 فرمانده کل سپاه تاکید کرد : حضور  صهیونیستها در این مناطق قابل تحمل نبوده و لازم است این رژیم ها در این مشی سیاسی خود تجدید نظر کنند.