شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#اتوبوس#جدید#قطار

اتصال خطوط قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی کلید خورد/ بهره‌برداری رسمی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی شده در مشهد

اتصال خطوط قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی کلید خورد/ بهره‌برداری رسمی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی شده در مشهد

با حضور وزیر کشور اتصال خطوط قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی و هره‌برداری رسمی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی شده در مشهد کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عملیات اجرای سازه، معماری و تجهیزات فاز اول خط سه قطار شهری مشهد برای اتصال خطوط قطار شهری به حرم مطهر، پایانه مسافربری امام رضا (ع)، فرودگاه و راه‌آهن طی مراسمی با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

بر این اساس عملیات اجرایی سازه و معماری و تجهیز هفت ایستگاه از جمله میدان شهدا، باب‌الجواد(ع) و پایانه امام رضا (ع) در ۶ کیلومتر از فاز اول خط سه قطار شهری مشهد حد فاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) آغاز شد.

با اجرای این ایستگاه‌ها و بهره‌برداری از فاز اول خط سه خطوط یک، 2 و سه قطار شهری مشهد به حرم مطهر، فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری امام رضا (ع) متصل خواهد شد.

همچنین ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید و ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده (بخش خصوصی) با حضور وزیر کشور، شهردار مشهد و جمعی از مدیران کشوری، استانی و شهری به طور رسمی رونمایی شد.

این اتوبوس‌های خریداری شده با حداقل آلایندگی و با استاندارد یورو چهار (با فیلتر dpf) و یورو پنج و همچنین رمپ‌ویژه ویلچر به‌ منظور استفاده توان‌یابان است.

متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌رانی بیش از ۹ سال است که با ورود ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید به ۸/۵ سال کاهش می‌یابد.

انتهای پیام