شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین

در ادامه تحولات اوکراین؛

کرملین: با وجود نکات مثبت در مذاکرات پیشرفت چندانی نداشته ایم

کرملین: با وجود نکات مثبت در مذاکرات پیشرفت چندانی نداشته ایم

کرملین با اشاره به اینکه نکات مثبتی در مذاکرات روسیه - اوکراین وجود داشته است، اعلام کرد تا کنون پیشرفت چندانی در این مذاکرات حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کرملین درباره تازه‌ترین تحولات عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین و مذاکرات مسکو - کی یف اعلام کرد: نکات مثبتی در مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول وجود داشت، اما پیشرفت چندانی نداشته‌ایم. ارائه پیشنهادهای مکتوب و مفصل توسط کی یف در جریان مذاکرات استانبول یک عامل مثبت است.

بر اساس اعلام کرملین، رئیس هیئت روسی نتایج مذاکرات با اوکراین را به پوتین منتقل کرده است و امروز توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه خواهد داد.

کرملین با اشاره به اینکه اوضاع انسانی در شهر ماریوپول بهبود نیافته است، تأکید کرد: شبه جزیره کریمه بخشی از روسیه است و در مذاکرات با اوکراین جایی ندارد و قانون اساسی روسیه اجازه نمی‌دهد درباره تمامیت ارضی کشور با کسی مذاکره کرد.

در بخش دیگری از گزارش کرملین آمده است: ساز و کار دریافت هزینه گاز به روبل از پایان ماه جاری فعال نخواهد شد و این روند به زمان بیشتری نیاز دارد. روسیه برای گسترش استفاده از ارزهای ملی در معامله با سایر کشورها تلاش می‌کند.

این گزارش کرملین در حالی است که وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد: از آغاز عملیات نظامی در اوکراین ۱۷۵۲ تانک و خودروی زرهی، ۷۳۴ قبضه توپ و ۱۸۴ موشک انداز را منهدم کرده‌ایم.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه قطر تأکید کرد: از میانجیگری ترکیه بین روسیه و اوکراین استقبال می‌کنیم و امیدواریم به یک توافق صلح جامع و پایدار بین دو کشور دست یابیم. ما مجدداً از روسیه و اوکراین می‌خواهیم خویشتندار باشند، اختلاف را از طریق گفت‌وگو حل کرده و از هر اقدامی که منجر به تشدید بیشتر تنش می‌شود، خودداری کنند.