شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسی#لیونل مسی

مسی در بازار رمزارزها/ لئو سفیر جهانی توکن‌های طرفداری شد

لیونل مسی قرارداد جدیدی را برای همکاری با یک کمپانی بزرگ امضا کرده است. با امضای این قرارداد، ستاره آرژانتینی تبدیل به سفیر «توکن‌های طرفداری» می‌شود. این توکن‌ها، نوعی ارز دیجیتال برای طرفداران هستند.

لیونل مسی - توکن
خبرورزشی -

لیونل مسی اخیرا در تبادلات مرزارزی فعالیت‌های جدیدی را آغاز کرده است. این بازیکن پیش‌تر تصمیم گرفت تا بخشی از مبلغ قرارداد خود با پاری‌سن‌ژرمن را به صورت رمزارز دریافت کند. این بار هم مسی در فعالیتی برای ترویج استفاده از رمزارز توکن‌های طرفداری شرکت کرده است.

به گزارش رویترز، لیونل مسی اخیرا قراردادی را با Socios امضا کرده است. مسی هم‌اکنون بازیکن باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و کاپیتان تیم ملی آرژانتین محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد. بر اساس این قرارداد 20 میلیون دلاری لیونل مسی، Socios همکاری سه ساله با این فوق ستاره خواهد داشت.

گفته می‌شود که مسی این بار مبلغی را به صورت رمزارز دریافت نکرده است. حال سؤالی که پیش می‌آید، این است که توکن‌های طرفداری دقیقا چه چیزهایی هستند؟ به طور خلاصه، این توکن‌ها نوعی رمزارز متعلق به تیم‌های ورزشی مختلفی هستند. طرفداران با در اختیار داشتن این توکن‌ها می‌توانند در تصمیم‌گیری پیرامون برخی تصمیمات کوچک تیم‌ها مانند طرح‌های موجود در استادیوم شرکت کنند. این توکن‌های طرفداری تنها مختص به باشگاه‌های فوتبالی نیستند و به رشته‌های بسکتبال، والیبال، هاکی و... نیز مربوط می‌شوند.

فوق ستاره آرژانتینی در صحبت‌های خود عنوان کرد: «هواداران به دلیل حمایت‌هایشان شایسته تقدیر هستند. من مفتخرم که به مأموریت Socios در راستای ایجاد آینده‌ای با ارزش‌تر و متصل‌تر برای طرفداران سرتاسر دنیا ملحق می‌شوم.»

هم اکنون بازیکنان و ورزشکاران بیشتری در حال پیوستن به فعالیت‌های این‌چنینی هستند. با این حال، تلفیق ورزش و رمزارزها بدون بحث و حاشیه نبوده است. چندین ماه پیش دو آگهی مربوط به توکن‌های طرفداری باشگاه آرسنال در بریتانیا ممنوع شده بودند. دلیل این ممنوعیت آگهی‌های آرسنال، عدم آگاه‌سازی مخاطب از خطرات خرید ارزهای دیجیتال بوده است. همچنین برخی گزارشات حاکی از بدقولی Socios در پرداخت حق و حقوق وعده داده شده به برخی از افراد هستند.

منبع: دیجیاتو