شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#بایدن#جدید#رئیس‌جمهور#نتایج

باخت بایدن به ترامپ!

باخت بایدن به ترامپ!

فارس نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی را در یک انتخابات فرضی ۲۰۲۴ شکست خواهد داد.

نتایج نظرسنجی «هاروارد کپس – هریس» که بین ۲۳ تا ۲۴ مارس (سوم و چهارم فروردین) انجام شد و وبگاه خبری هیل آمریکا آن را در روز دوشنبه منتشر کرد، نشان داد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اکنون برگزار می‌شد، ترامپ از حمایت ۴۷ درصد آمریکایی‌ها برخوردار می‌شد، در حالی که بایدن مورد اعتماد ۴۱ درصد قرار می‌گرفت. 

«کامالا هریس» معاون بایدن هم ظاهراً حتی بدتر از وی در برابر ترامپ در یک انتخابات فرضی عمل می‌کرد و تنها ۳۸ درصد از ۱۹۹۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی به او در مقابل ۴۹ درصد ترامپ، رای دادند.

این نتایج در حالی است که محبوبیت بایدن بعد از خیزشی موقت، بار دیگر در حال کاهش است. بر اساس نظرسنجی اخیر «ان‌بی‌سی نیوز»، در بحبوحه بحران جاری در اوکراین و بزرگترین جهش تورم آمریکا در ۴۰ سال اخیر، محبوبیت رئیس‌جمهور این کشور به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

اگرچه ترامپ هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا شرکت خواهد کرد یا خیر، نظرسنجی جدید خبرهای خوب بیشتری را برای او به ارمغان می‌آورد. او همچنان کاندیدای شماره یک جمهوری‌خواهان است و ۵۹ درصد از او حمایت خواهند کرد. 

23311