شهر خبر

شرایط ووشو با حضور صدیقی بهتر شده است/ امیدوارم خوشرنگ‌ترین مدال را در هانگژو کسب کنم

شرایط ووشو با حضور صدیقی بهتر شده است/ امیدوارم خوشرنگ‌ترین مدال را در هانگژو کسب کنم

عضو تیم ملی ووشو گفت: امیدوارم خوشرنگ‌ترین مدال را در مسابقات آسیایی هانگژو کسب کنم.

عرفان آهنگریان، عضو تیم ملی ووشو، درباره ارزیابی خود از عملکرد ووشو در سالی که سپری شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: دو سالی می شود که به خاطر شرایط کرونا بچه های ووشو خانه نشین شدند و در هیچ رویدادی نتوانستند شرکت کنند. البته سال 1400 کمی اوضاع بهتر شد و تقریبا تمرینات تیم ملی از دی شروع شد و ملی پوشان وارد اردو شدند. در این مدتی که از تمرینات گروهی دور بودیم واقعا همه از نظر بدنی و فنی افت محسوسی را داشتیم اما رفته رفته با تمریناتی که انجام می شود تلاش خواهیم کرد که دوباره به آمادگی همیشگی برسیم. سه مسابقه را پشت سر گذاشتیم. انتخابی تیم ملی داشتیم و قطعا اردوهای اصلی ما بعد از تعطیلات عید نوروز آغاز خواهد شد. برنامه ما این است که بتوانیم هرچه سریعتر به آن آمادگی مطلوب دست پیدا کنیم. در این مدت هم فدراسیون فقط مسابقات لیگ را برگزار کرد که سال قبلش شرکت نکردم و این بار هم حضور خیلی پررنگی نداشتم اما همین روند برای حفظ روحیه ووشوکاران در شرایط کرونا موثر بود.

وی افزود: البته این تعطیلات از طرفی برای من خوب شد. از سال 2014 به صورت مداوم در اردوهای تیم ملی بودم و اکثرا در مسابقات شرکت داشتم و دور از خانواده سپری شد. کارهای شخصی ام همه عقب افتاده بود که این دو سال تعطیلات باعث شد تا حدی بتوانم برای خانواده آن نبودن ها را جبران کنم. سعی کردیم سفر برویم البته زمانی که این امر شدنی بود. پسرم به دنیا آمد که واقعا نیاز بود در کنار خانواده باشم. لذت بردم اما در کنارش از نظر ورزشی هم افت داشتم که با برگزاری اردوها کم کم دارم به روزهای خوبم نزدیک می شوم.

عضو تیم ملی ووشو در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم می‌شود او را مسی ووشو صدا کرد؟ گفت: به نظرم با یک سال خوب بودن نمی توان به کسی لقب داد. حالا که از این لقب برای من استفاده می کنند امیدوارم بتوانم نماینده شایسته ای باشم و بتوانم واقعا مسی ووشو لقب بگیرم. امیدوارم در بازیهای آسیایی خوب مبارزه کنم و مردم لذت ببرند و بتوانم خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کنم. مردم من را با هر اسم و لقبی صدا کنند مشکلی ندارم. هدف من فقط افتخارآفرینی است.

آهنگریان افزود: برای ووشو در زمان مهدی علی نژاد اتفاقات خوبی رخ داد. مهمترینش شاید در بخش زیرساخت احداث خانه ووشو بود که به یادگار مانده است. حالا یک رئیس جوان سرکار آمده که اتفاقا توانایی های خوبی دارد. ووشو همیشه در بازی های آسیایی بعد از کشتی مدال آورترین رشته بوده و قطعا تلاش بازیکنان و فدراسیون نشین‌ها حفظ این موقعیت در هانگژو خواهد بود. خوشبختانه یک ریل گذاری در زمان علی نژاد انجام شد و حالا صدیقی روی آن ریل گذاری حرکت می کند که نویدبخش روزهای خوبی است.

وی با اشاره به دو سال سختی که کرونا رقم زد، بیان کرد: اتفاق تلخی را خدا را شکر نداشتم ولی همین که در این یکی دو سال اخیر مردم کشورم به خاطر این بیماری خیلی از عزیزانشان را از دست دادند که در اطرافم بودند و می دیدم که عزیزانشان از دست می رفتند برای این بیماری منحوس خیلی ناراحت می شدم . مازندرانی هستم در کنار مواردی که عرض کردم باخت حسن یزدانی خیلی من را ناراحت کرد و خیلی تحت تاثیر گذاشت و تا یک هفته غمگین بودم تا در جهانی جبران شد و برای یک مدت شارژ بودیم. البته در ورزش این گونه است وقتی که بچه ها افتخارآفرینی می کنند تا یک مدت مردم و خانواده بزرگ ورزش حال خوبی دارند.

دارنده مدال بازی‌های آسیایی در خصوص شرکت در مسابقات MMA گفت: واقعا قصدش را دارم. در این دو سال که مسابقات ووشو برگزار نمی شد من تمرینات MMA را پشت سر گذاشته بودم و قرار بود که یکی دو بازی هم انجام شود ولی به خاطر کرونا و ویزا مسابقات کنسل شد. حالا هم درگیر بازی‌های آسیایی هستیم ولی امیدوارم این امر را بعد از مسابقات پیگیری کنم و به نتیجه نیز برسد.

وی ضمن تبریک سال جدید اظهار کرد: امیدوارم سال 1401 همه خندان و سلامت باشند. مشکلات اقتصادی همه رفع شود و ورزشکاران ما بتوانند خوش بدرخشند و باعث خوشحالی مردم شوند.

انتهای پیام