شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سالار#سالار عقیلی

از قرار ضرغامی با سالار عقیلی تا کنایه به آن طرف آبی‌ها

عزت‌الله ضرغامی با آسیب‌شناسی مشکلات سفرهای نوروزی همزمان با روزهای پایانی تعطیلات، به برنامه‌های فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و قراری که با "سالار عقیلی" برای اجرای کنسرت در پایگاه‌های تاریخی گذاشته، اشاره کرد و درباره نقدی که به کنسرت ۲۵هزار نفری کرمان شده است، گفت: افرادی که در خارج کشور از این موضوع ناراحت شدند، همان‌هایی هستند که به خاطر مسائل سیاسی از بردن نام خلیج فارس واهمه دارند.

از قرار ضرغامی با سالار عقیلی تا کنایه به آن طرف آبی‌ها

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این سخنان را در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، مطرح کرد. او پس از اجرای کنسرت سالار عقیلی در پایگاه میراث جهانی ارگ بم، در توئیتر نوشت: «استقبال مردم از کنسرت‌های سالار عقیلی در پایگاه‌های میراث فرهنگی کرمان فوق‌العاده بود. از خوش‌قولی ایشان تشکر می‌کنم و هدیه من به او "تار نفیس هنر دست استاد ابهری" است. ذخیره آخرت هر دوی ما!»

ضرغامی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر هم به این موضوع اشاره کرد و گفت: در کنار توسعه زیرساخت‌های گردشگری، برنامه‌های فرهنگی خوبی خواهیم داشت، مثل کنسرت‌های ملی که جا دارد از سالار عقیلی تشکر کنم، پس از ملاقاتی که با هم داشتیم و قرار شد کنسرت‌های خوبی در پایگاه‌های تاریخی میراث‌فرهنگی داشته باشند، اولین کنسرت را در کرمان برگزار کرد. ۲۵هزار نفر آمدند و لذت بردند و تصاویرش در تمام دنیا پخش شد و البته افرادی هم در خارج از کشور از این موضوع ناراحت شدند. همان‌هایی که به خاطر مسائل سیاسی از بردن نام خلیج‌فارس واهمه دارند.

او با اشاره به افزایش بازدیدهای نوروزی از میراث فرهنگی، اظهار کرد: پایگاه‌های میراث‌فرهنگی ما هم در تهران و هم در استان‌ها نسبت به گذشته تا چهار برابر پذیرش مردم را داشت که رقم قابل توجهی است. همکاران من در موزه‌ها آمادگی داشتند خدمات عمومی و راهنمایی‌های لازم را به مراجعان ارائه دهند ‌و با وجود استقبال زیاد مردم در روزهای اول که موجب تشکیل صف‌های طولانی برای خرید بلیت و ورود به اماکن تاریخی می‌شد، خانواده‌ها را به داخل مراکز هدایت می‌کردند و در صورت لزوم برای جلوگیری از اتلاف وقت بازدیدگنندگان، خرید بلیت را منتفی می‌کردند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین گردشگری را سالم‌ترین و ارزان‌ترین تفریح و مطالبه مردم دانست و تاکید کرد: نظام باید حداقل‌های آن را برای مردم فراهم کند. یک بُعد مربوط به گردشگری خارجی است که الحمدلله در این دولت مسأله ویزا حل شد. درباره جام جهانی قطر هم با فرصت‌هایی که برای گردشگر خارجی فراهم می‌شود، برنامه‌ریزی لازم را داریم.

از بحران در مشهد جلوگیری شد

او ادامه داد: در حوزه گردشگری داخلی، اولین مسأله اقامتگاه‌ها هستند. خوشبختانه در روز دوم تعطیلات نوروز تمام اقامتگاه‌های رسمی ما پر شده بود و تهران هم جزو شهرهایی بود که برایش تبلیغ کردیم. تهران همیشه در تعطیلات نوروز ۲۰درصد پذیرش مسافر دارد، اما امسال در تعطیلات دیدیم که استقبال خوبی شد و هتل‌های بزرگ تهران صددرصد و بقیه هتل‌ها بین ۶۰ تا ۷۰درصد پر شدند.

ضرغامی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به توسعه مراکز اقامتی، افزود: هر چند دستگاه‌ها به خصوص آموزش و پرورش همکاری خوبی داشتند و مانع بحران شدند. از برخی استانداران به‌ویژه استاندار خراسان رضوی نیز تشکر می‌کنم که با توجه به حجم بالای گردشگران و زائران نوروزی، از بحران اسکان جلوگیری کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: زیرساخت‌های حمل‌ونقل هم مهم است و باید تقویت شود. تا زمانی که این‌ها تقویت نشوند نمی‌توانیم انتظار پیشرفت و رونق گردشگری را داشته باشیم. 

حرکت اولین کشتی کروز از عیدفطر در آب‌های ایران

او در ادامه گفت: لازم می‌دانم از استانداران استان‌های ساحلی تشکر کنم. گردشگری دریایی تقریبا در کشور ما صفر است. چند روز قبل با رییس سازمان بنادر و دریانوردی جلسه خوبی داشتیم. تلاش می‌کنیم تا بخش خصوصی را تقویت کنیم. استانداران هم همکاری خوبی دارند.

ضرغامی ادامه داد: تعداد بالای گردشگر نوروزی در استان‌های جنوبی ما نشان داد که مردم به گردشگری دریایی علاقه‌مند هستند، چه گردشگری ساحلی، چه گردشگری درون‌مرزی و چه گردشگری خارجی و فراملی که می‌تواند شامل تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس شود. بحث سوخت اولین مسئله گردشگری دریایی است که اگر در اولین سال یارانه‌ای شود، همه این‌ها سودآور خواهد بود.

بنابر گزارش روابط عمومی این وزارتخانه، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از حرکت اولین شناور کروز از عیدفطر در آب‌های ایران خبر داد و گفت: کشتی‌های تفریحی خیلی زیبا برای مردمی که می‌خواهند در کشور خودشان از این امکانات استفاده کنند، فراهم می‌شود.

وزارت کشور مسؤول مدیریت زباله و پسماند شد

ضرغامی به گزارش خود در جلسه هیأت دولت درباره زباله و مدیریت پسماند نیز اشاره کرد و افزود: آقای دکتر رئیسی ـ رییس‌جمهور ـ به درستی موضوع را تبیین کردند. وزارت کشور مسؤول این کار شد و از استانداران محترم دوباره تقاضا می‌کنم در این امر ما را همراهی کنند؛ چرا که بنا و اساس گردشگری زیبایی است.

 

منبع: ايسنا