شهر خبر

عزیزی: برگزاری مسابقات سطح سه جهانی نقطه عطف کار ما در سال جدید است

عزیزی: برگزاری مسابقات سطح سه جهانی نقطه عطف کار ما در سال جدید است

رئیس فدراسیون تنیس گفت: سیاست اصلی فدراسیون این است که بتوانیم در داخل کشور، استعدادهای بیشتری را کشف و شکوفا کنیم و در رقابت‌های برون‌مرزی و بین‌المللی به حمایت از ملی‌پوشان بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ داود عزیزی در گفت‌وگو با سایت  فدراسیون تنیس، ضمن اشاره به اتفاقات مهمی که در سال ۱۴۰۰ رقم خورد، گفت: تنیس در ایران، رشته‌ایست که مورد بی‌مهری قرار گرفته بود و هنوز مسائلی وجود دارد که باید حل و فصل شود اما با وجود تمام محدودیت‌ها، اتفاقات مهمی در سال گذشته رقم خورد.

او گفت: مهم‌ترین مواردی که به عنوان اهداف اولیه مورد بررسی قرار دادیم، بحث استعدادیابی، حمایت از قهرمانان و ملی‌پوشان، آموزش، ایجاد زیرساخت، نگاه ویژه به توسعه و همچنین بازپس‌گیری امکانات سخت‌افزاری از جمله‌ زمین‌های تنیس با دستور اکید وزیر محترم ورزش و جوانان بود که در انتهای سال، توانستیم به بخشی از این اهداف دست پیدا کنیم.

عزیزی رئیس فدراسیون تنیس، گفت: یکی از اتفاقات تاریخی در ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ رقم خورد و خانم مشکات‌الزهرا صفی موفق شد در گرنداسلم به میدان برود. این موضوع ثمره حمایت از استعدادها بود. روندی که در سال گذشته تقویت شد و در سال پیش‌رو با برنامه‌ریزی بهتر از بازیکنان ملی‌پوش و بااستعداد ادامه پیدا می‌کند. سیاست اصلی فدراسیون این است که بتوانیم در داخل کشور، استعدادهای بیشتری را کشف و شکوفا کنیم و در رقابت‌های برون‌مرزی و بین‌المللی به حمایت از ملی‌پوشان بپردازیم.

دکتر عزیزی با بیان این جمله که «تنیس یک ورزش انفرادی است اما فدراسیون باید خود را حامی قهرمانان این رشته بداند»، گفت: در سال گذشته، فدراسیون با تمام داشته‌ها و ظرفیت خود از ملی‌پوشان و تنیسورها حمایت کرد. تلاش کردیم تا اعزام بازیکنان به رقابت‌های مختلف تسهیل شود و هر کمکی از ما برمی‌آمد، دریغ نکردیم.

او همچنین گفت: در روزهای منتهی به پایان سال ۱۴۰۰ تغییراتی در چند بخش از فدراسیون صورت گرفت و امیدواریم دوستانی که به تازگی به جمع‌مان اضافه شده‌اند، بتوانند راهی که تا قبل از این طی شده را ادامه دهند. بار دیگر بابت زحماتی که همکارانم به خصوص فرزین ضیاآذری در مقام دبیر فدراسیون و مهرافزا منوچهری نایب رئیس بانوان داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم و برای شاهرخ کشاورز دبیر جدید و اشرف گنجویی سرپرست نایب رئیسی بانوان آرزوی موفقیت دارم.

عزیزی گفت: روزهای بزرگی، انتظار تنیس ایران را می‌کشد. ما در سال ۱۴۰۱ تورنمنت‌های بیشتری را در تقویم فدراسیون داریم که مهم‌ترین آن، برگزاری مسابقات سطح سه برای اولین بار در کشور است. این اتفاق، نقطه عطف کار ما خواهد بود. امیدواریم تنیس‌بازان کشورمان درخشش چشمگیری در همه تورنمنت‌ها داشته باشند.

یکی از دغدغه‌های فدراسیون در سال ۱۴۰۱ انجام برنامه‌ریزی هدفمند در کمیته همگانی است تا با این اقدامات شرایط را برای همگانی کردن تنیس هموار کنیم‌.

او در خصوص دیدار با وزیر ورزش و جوانان گفت دیروز به همراه چند تن از مدیران فدراسیون با حضور در وزارت ورزش با دکتر سجادی و معاونان ایشان به مناسبت آغاز سال نو، دیدار نوروزی داشتیم. خوشبختانه نگاه مسئولان وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک نسبت به رشته تنیس دلسوزانه است و مطمئنا مسئولان امر می‌توانند در این سال کمک زیادی به فدراسیون کنند. دکتر صالحی امیری در این مدت، همواره حامی فدراسیون تنیس بوده و حمایت‌های مفیدی از ملی‌پوشان داشتند.

عزیزی گفت: امیدوارم در این سال شاهد ایجاد یک اتحاد بی‌نظیر میان خانواده بزرگ و محترم تنیس کشور باشیم و بالندگی و شکوفایی تنیس ایران را رقم بزنیم. این امر تنها با همدلی و همراهی همه دلسوزان این رشته محقق خواهد شد.

عزیزی با اعلام اینکه هدف فدراسیون اخذ میزبانی رقابت های دیویس کاپ در سال ۱۴۰۱ است گفت: با توجه به اهمیت مسابقات دیویس کاپ ما در تلاشیم تا با اخذ میزبانی این رقابت ها میزبان کشورهای آسیایی باشیم و پس از ماه مبارک رمضان اردوهای آماده سازی تیم ملی برپا می شود. خوشبختانه از طرفی تعداد زیادی از بازیکنان بزرگسال برای ارتقا جایگاه خود در رنکینگ جهانی در رقابت‌های بین المللی شرکت کردند که اتفاق خوبی است .


251254