شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#تیم فوتبال

پس از پیروزی بر پرسپولیس؛

مهدوی‌کیا:از رقیبان عقب هستیم ولی به استعداد ایرانی‌ها ایمان دارم

مهدوی‌کیا:از رقیبان عقب هستیم ولی به استعداد ایرانی‌ها ایمان دارم

سرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت: از رقیبان خود خیلی عقب هستیم اما با بازیکنان فعلی حرف های زیادی برای گفتن داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهدوی کیا پس از پیروزی سه بر یک تیم فوتبال امید ایران مقابل پرسپولیس گفت: اردوی کوتاه مدتی را با بچه‌های زیر ۲۱ سال برگزار کردیم. هدفمان سرمایه گذاری روی بازیکنانی است که از لحاظ سنی می‌توانند در المپیک حضور داشت. باشند. خدا را شکر اردوی خیلی خوبی داشتیم و تمرینات منظمی برگزار کردیم.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران افزود: دو بازی خیلی خوب انجام دادیم که بازیکنان خیلی خوب عمل کردند. رفته رفته به اهداف خود نزدیک می‌شویم اما از رقیبان خود خیلی عقب هستیم.

مهدوی کیا در ادامه عقب بودن از برنامه تدارکاتی سایر تیم‌های امید قاره آسیا تصریح کرد: همین الان امارات با حضور ۱۲ تیم که همگی در مرحله بعدی نیز حضور دارند بازی می‌کنند ولی ما در آن دیدارها نیستیم. بازیکنان ما به جز سه دیداری که در تاجیکستان انجام دادیم، اصلاً تجربه بین‌المللی ندارند. متأسفانه از این نظر عقب هستیم ولی واقعاً بازیکنان با کیفیتی داریم. اگر امکانات و بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم قطعاً با این بازیکنان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

او در پاسخ به اینکه آیا امکانات برای تیم امید فراهم است، یادآور شد: زمین تمرین خیلی خوب. هتل در اختیار داریم. تمرینات منظمی انجام می‌دهیم ولی بازی تدارکاتی داریم. آنها جوان هستند و دوست دارند که بازی کنند. متأسفانه ۹۵ درصد آن‌ها در باشگاه‌ها ذخیره هستند و از شرایط بازی تقریباً به دور هستند که به بازی تدارکاتی نیاز داریم.

مهدوی کیا درباره شرایط تیم فوتبال امید برای کسب سهمیه المپیک تاکید کرد: متأسفانه وقت نداریم. برنامه‌ریزی به صورتی است که قرار است لیگ دیرتر تمام شود. باشگاه‌ها هم به بازیکنان نیاز دارند. باید تعاملی داشته باشیم که بتوانیم اردوهای بیشتری برگزار کنیم. لازم است که این بچه‌ها با هم سن و سال‌هایشان بازی کنند. بازی ملی خیلی متفاوت از بازی دوستانه ای است که با تیم‌های باشگاهی انجام می‌دهیم. فعلاً متأسفانه از رقیبان عقب هستیم ولی استعدادهای خیلی خوبی داریم. کارمان را جلو می بریم و امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.

سرمربی تیم فوتبال امید درباره احتمال حضور در المپیک گفت: رفتن به المپیک کار ساده ای نیست. اگر ساده بود ۵۰ سال طول نمی‌کشید. در دوره‌های قبلی همه بازیکنان در باشگاه‌های خود فیکس و تعیین کننده بودند. الان از بین تمام بازیکنان زیر ۲۱ سال تنها یک الی دو نفر در تیم‌های خود بازیکن اصلی هستند. ولی به بازیکنانم اعتقاد کامل دارم. اگر اردو و بازی تدارکاتی بیشتر داشته باشیم قطعاً به اهدافمان نزدیک می‌شویم.

مهدوی کیا درباره حریفان اصلی تیم امید ایران در قاره آسیا گفت: تیم‌هایی مانند ژاپن، کره جنوبی، امارات و قطر از ما خیلی جلوتر هستند و کار سختی داریم. آن‌ها سال هاست که برنامه‌ریزی می‌کنند و تدارک می‌بینند. فکر کنم قطر در دو سه سال گذشته حداقل ۲۰ بازی انجام داده اما ما همان سه بازی تاجیکستان را داشتیم ولی باز هم به استعداد بازیکنان خود ایمان دارم.