شهر خبر

دوری از بسکتبال سخت و دشوار است/ باید شرایط بهتری را برای بانوان فراهم کنیم

دوری از بسکتبال سخت و دشوار است/ باید شرایط بهتری را برای بانوان فراهم کنیم

بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: باید شرایط بهتری را برای رشد بسکتبال بانوان فراهم کنیم.

معصومه اسماعیل‌زاده، عضو تیم ملی بسکتبال بانوان، درباره ارزیابی خود از سالی که سپری شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: سال 1400 از همان ابتدا برای من با تمرینات تیم ملی شروع شد چون بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز تمرینات تیم ملی آغاز شد و بازیکن ها وارد اردو شدند. در بازی های مهمی مانند انتخابی المپیک در بخش سه به سه شرکت کردیم، در بسکتبال پنج نفره مسابقات کاپ آسیا را داشتیم که بازی های خوبی را انجام دادیم. به صورت شخصی تر بخواهم بررسی کنم روزهای خیلی خوبی را در جریان بازی های لیگ پشت سر گذاشتم و با شیمیدر به فینال لیگ رفتیم. البته روزهای پایانی سال با یک شوک بزرگ مواجه شدم آنهم مصدومیت شدیدی بود که در جریان بازی با نفت آبادان برایم رخ داد.

وی افزود: از نظر روحی و روانی واقعا قبول این آسیب دیدگی آنهم وقتی خودمان را برای قهرمانی آماده کرده بودیم سخت بود. در کل سال 1400 سال پر فراز و نشیبی برای بسکتبال زنان ایران بود که چالش های متفاوتی را تجربه کردند. هرچند مسئولین وقت تلاش کردند این چالش ها مانند برطرف شدن مشکلات سالن و یا داشتن بازی های تدارکاتی رفع شود اما برخی همچنان پا برجاست که امید می رود در سال جدید شاهد روزهای بهتری برای بسکتبال بانوان باشیم. سال 1400 شیرینی و تلخی های زیادی را داشت که شاید حضور در مسابقات رسمی و بازی تیم مردان در المپیک توکیو از جمله آن اتفاقات باشد اما تلخی هایی هم داشت که اما از دید من همین تلخی ها برای همه تمرین صبور و قوی بودن است که نباید خیلی هم به آنها نگاه کامل منفی داشت.

بازیکن شیمیدر درباره برنامه‌های خود برای سال جدید هم گفت: برای سال جدید برنامه های زیادی داشتم مخصوصا در رده ملی که به دلیل آسیب دیدگی بدموقعی که دچارش شدم به نوعی مجبورم حالا در این برنامه ها تجدید نظر کنم. دوست داشتم در صورت اعزام تیم سه نفره به بازی های آسیایی جزو نفرات دعوت شده به اردو باشم و در این رقابت ها شرکت کنم اما با توجه به میزان آسیب دیدگی قطعا این اتفاق شدنی نخواهد بود. ماه ها باید از بسکتبال دور باشم که قطعا سخت و دشوار است ولی باید کنار بیایم. امیدوارم شرایط و امکانات برای هم تیمی هایم مهیا شود تا بتوانند با آمادگی کامل در این بازی ها شرکت کنند. تیم ملی زنان فقط نزدیک مسابقات وارد اردو می شود و تقریبا بازی تدارکاتی ندارد. یعنی از یک بازی رسمی وارد بازی رسمی دیگر می شود و در چنین وضعیتی نمی توان انتظار کسب مدال و یا نتیجه مطلوبی داشت. باید نگاه ها را تغییر دهیم و شرایط بهتری را برای بانوان فراهم کنیم تا شاهد اتفاقات مثبت باشیم.

وی با اشاره به عملکرد خیره کننده حسن یزدانی در مسابقات تاکید کرد: ورزش ایران  سال شلوغ و پر فراز و نشیبی را سپری کرد اما از دید من یزدانی چهره برتر ورزش ایران در سال 1400 بود. او علاوه بر موفقیت در کشتی که حرف اول را می زند در انسانیت هم حرفی برای گفتن دارد. بشخصه خیلی لذت می برم می بینم که یک فرد علاوه بر وجه قهرمانی که دارد از نظر مردم نیز مورد تمجید است.

اسماعیل‌زاده گفت: سال نو را خدمت مردم کشورم تبریک می گویم. آرزو دارم سال 1401 پر از خیر و برکت و امنیت برای همه باشد. امیدوارم مسئولین بیشتر به فکر رفاه و معیشت مردم باشند تا شرایط روحی شهروندان بهتر از قبل شود.

انتهای پیام