شهر خبر

هنوز شانس صدرنشینی وجود دارد/ نیمکت تیم ملی باید تقویت شود

هنوز شانس صدرنشینی وجود دارد/ نیمکت تیم ملی باید تقویت شود

پیشکسوت فوتبال گفت: نیمکت تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی قطر باید تقویت شود.

محمد احمدزاده، پیشکسوت فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دیدار مقابل لبنان گفت: بازی مقابل لبنان را باید با توجه به شکست مقابل کره که به ذائقه مردم خوش نیامد جدی گرفت و این بازی تا حدودی جبران بازی گذشته است. مطمئنم هستم کادر فنی و بازیکنان در فکر برد هستند. همچنین اینکه کره هم ممکن است در بازی خود بلغزد و ما در آن صورت می‌توانیم با یک برد صدرنشین شویم و شکست برابر کره را فراموش کنیم. کادر فنی هم این مسئله را می‌داند. ضمن اینکه مردم هم به دنبال برد هستند.

سرمربی اسبق ملوان تحلیل خود از نقاط ضعف تیم ملی برابر کره را اینگونه بیان کرد: در بازی مقابل کره در سمت راست مشکل داشتیم. نمی‌‌توانم بگویم اسکوچیچ مقصر است و اگر دیدید شجاع خلیل زاده در این پست قرار گرفت باید بدانید معمولا چنین کارهایی انجام می‌شود و مدافعین وسط در آن پست هم بازی می‌کنند. برای اولین بار نیست که این کار انجام می‌شود و به طور مثال پژمان منتظری در این پست بازی کرده بود. کی‌روش هم این کار را انجام داد و موفق بود. فکر می‌کنم تمامی وظایف به خوبی انجام داده نشد و در آن قسمت ضعف داشتیم و این یک نکته منفی در تیم ملی بود. شاید مربی به بازیکن نگفته یا خود بازیکن می‌توانست بهتر کار کند. این بخش از تیم ملی قابل نقد است و باید تحلیل کرد دلیل این مشکل چه بود.

وی در ادامه افزود: یک مشکل دیگر هم قابل مشاهده بود. وقتی تیمی عقب بیفتد مربی آن تیم سعی می‌کند با تمام وجود تیم را هجومی کند و همه با تلاش بیشتر به گل برسند اما چنین چیزی در تیم ملی قابل مشاهده نبود. به نظرم سرمربی به نتیجه راضی بود و می‌‌خواست نتیجه بدتر و انتقادات شدیدتر نشود. تیم ملی باید برای تغییر نتیجه تلاش می‌کرد اما چنین چیزی را ندیدیم. این یک نقطه ضعف قابل مشاهده بود که باید از اسکوچیچ در این رابطه پرسید. این بازی محک جدی بود و اینکه فرصت پیدا کردیم مقابل کره جنوبی بازی کنیم اتفاقی مثبت بود. به هرحال در چنین بازی‌های می‌توان متوجه شد اختلاف سطح چقدر است و در شرایط سخت چه کاری انجام می‌دهیم. بازیکنان زیادی را در این دیدار نداشتیم. بازیکنان ما تاثیرگذارند و متوجه شدیم بدون نفرات اصلی مقابل کره جنوبی در آسیا به مشکل برمی‌خوریم. چه برسد به بازی‌های مهم جام جهانی.

احمدزاده درباره انتقادات از دراگان اسکوچیچ و احتمال برکناری او گفت: خود ماجرای ماندن یا نماندن اسکوچیچ باید به طور جدی بررسی شود تا در صورت ماندن آن قدر به او فشار وارد نشود. به نظر من اگر قرار است اسکوچیچ بماند واقعا خودش هم باید بخواهد که تقویت شود و کنار او یکی دو نفر که تجربه جام جهانی دارند قرار بگیرند. اگر قرار است هر چهار سال به جام جهانی برویم و روی بی‌تجربگی در این رقابت‌ها شکست بخوریم، مردم سرخورده می‌شوند. حفظ اسکوچیچ و فرصت دادن به او یک بدعت خوب است به شخصی که زحمت کشیده و در مرحله اول خوب کار کرده زمان دهیم. امیدواریم به اسکوچیچ فرصت حضور جام جهانی قطر و با کادری پخته‌تر داده شود.

انتهای پیام