شهر خبر

پرداختن به ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ساده زیستی در «یک روز زندگی»

پرداختن به ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ساده زیستی در «یک روز زندگی»

مستند مسابقه «یک روز زندگی» با موضوع نمایش سبک زندگی اسلامی از کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  «یک روز زندگی» عنوان مستند مسابقه به کارگردانی ابوالفضل حاجیان است که به ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ساده زیستی می پردازد.

در این مستند مادربزرگ (یک هنرپیشه - مجری) خانه بزرگی دارد که اکنون به دو خانه مستقل تفکیک شده و این دو خانه در حیاط و یک ایوان بزرگ مشترک هستند که در هر برنامه قرار است مادربزرگ میزبان یک «مهمان خاص فرهنگی» باشد.

دو خانواده شرکت کننده در این رقابت به خانه مادربزرگ می آیند و با استقرار در هر یک از خانه ها در پذیرایی از مهمانان به مادربزرگ کمک می کنند.

فعالیت ها و معماهای عملی که شرکت کنندگان با آن مواجه می شوند محور اصلی این برنامه است.

مریم سرمدی و میترا حکیم هاشمی در نقش دو مادربزرگ، بازیگران بخش نمایشی این برنامه هستند که شرکت کنندگان در حکم اقوام آنها به شمار آمده و برای پذیرایی از مهمانان به کمک آن دو می آیند.  

در هر قسمت یکی از خانواده ها بر اساس امتیازی که مادربزرگ خانه و کارشناسان برنامه به آنها اختصاص می دهند به عنوان برنده مسابقه شناخته می شوند.

در ترویج سبک زندگی اسلامی، مهمان نوازی، ساده زیستی ، پرهیز از تجمل گرایی، خلاقیت در آراستگی محیط و ساده زیستی، مفاهیمی است که در این مسابقه به آن پرداخته می شود.

مستند مسابقه «یک روز، زندگی» به تهیه کنندگی سید محسن حسینی، تولید شبکه افق بوده و با زبانگردانی معصومه شریفیان هر روز ساعت 19 به وقت تهران به مدت 70 دقیقه از کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود.

انتهای پیام