شهر خبر

پیشنهاد بودجه ۶/۹ میلیارد دلاری بایدن برای کمک به اوکراین و تقویت ناتو

پیشنهاد بودجه ۶/۹ میلیارد دلاری بایدن برای کمک به اوکراین و تقویت ناتو

کاخ سفید از اختصاص ۶/۹ میلیارد دلار بودجه برای کمک به اوکراین و تقویت ناتو و همچنین ۸۱۳ میلیارد دلار بودجه برای دفاع و امنیت ملی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ با ادامه جنگ در اوکراین، بودجه پیشنهادی دولت آمریکا شامل ۶/۹ میلیارد دلار برای طرح بازدارندگی اروپا و ناتو و همچنین «مقابله با تهاجم روسیه برای دفاع از اوکراین» است.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا، گفت: در زمانی مهم برای جهان، این بودجه پیشنهادی یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها در امنیت ملی در تاریخ آمریکاست که ارتش ما را تقویت کرده و برای مقابله با چالش‌های جهانی به ما قدرت تازه‌ای می‌دهد.

در بودجه پیشنهادی دولت آمریکا همچنین بیش از ۸۱۳  میلیارد دلار به بخش دفاع و امنیت ملی اختصاص داده شده است.

این درخواست در حالی مطرح می شود که آمریکا به دنبال مقابله با تعداد زیادی از چالش‌های بین المللی از جمله چین و روسیه است.

این بودجه  همچنین در بحبوحه تلاش برای مدرن‌سازی ارتش، از جمله بهینه‌سازی ناوگان دریایی، حمایت از طرح‌های نوسازی ارتش و سرمایه‌گذاری در توسعه قابلیت‌های موشکی مافوق صوت برای تقویت بازدارندگی صورت می‌گیرد.

جو بایدن در بیانیه‌ای گفت: خواهان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها در امنیت ملی ما در تاریخ آمریکا هستم. این بودجه برای اطمینان از اینکه ارتش ما آماده‌ترین، آموزش‌دیده‌ترین و مجهزترین ارتش در جهان باقی بماند، لازم است.

انتهای پیام