شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت نفت#اوپک پلاس

امیدواری قیمت نفت به نشست اوپک پلاس

کدخبر: 485272
اقتصادنیوز: وزیر نفت اعلام کرد: نشست اوپک پلاس بسیار مهم است و امیدواریم با تصمیمات خوبی که در این نشست توسط اعضا گرفته خواهد شد، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر نفت گفت: نشست اوپک پلاس به طور قطع یک نشست بسیار مهم است که بر قیمت نفت در آینده نزدیک تاثیر گذار خواهد بود.

آقای جواد اوجی گفت: نشست اوپک پلاس بسیار مهم است و لابی و رایزنی با کشورهای عضو اوپک پلاس ادامه دارد و امیدواریم با تصمیمات خوبی که در این نشست اوپک توسط اعضا گرفته خواهد شد، اتفاقات خوبی رقم بخورد .

در حاشیه نشست اوپک پلاس دیداری با نخست وزیر ارمنستان هم برگزار شد، چرا که ارمنستان ذخایر هیدروکربنی اندکی دارد و برای تأمین انرژی مورد نیاز خود، به واردات سوخت و یک نیروگاه هسته‌ای که در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده، وابسته است.

با توجه به اختلاف‌های سیاسی با آذربایجان، همسایه نفت‌خیز شرقی و ترکیه، همسایه غربی ارمنستان، ایروان نیازهای انرژی خود را از ایران و گرجستان تأمین می‌کند. پیش از این، منابع ارمنی از موافقت دو کشور برای افزایش صادرات گاز ایران به ارمنستان خبر داده بودند. روسیه اکنون حدود ۸۰ درصد گاز مورد نیاز ارمنستان را تأمین می‌کند.

بیست و هفتمین نشست اوپک پلاس در حالی روز پنجشنبه برگزار خواهد شد که قیمت طلای سیاه متاثر از ریسک‌های سیاسی، اکنون بالای ۱۲۰ دلار در هر بشکه قرار دارد.