شهر خبر

دهکده طبیعت قزوین، باغ وحشی زیبا در بوستانی طبیعی برای گردشگران در ایام نوروز

دهکده طبیعت قزوین، باغ وحشی زیبا در بوستانی طبیعی برای گردشگران در ایام نوروز

دهکده طبیعت در بوستان باراجین قزوین باغ وحشی زیبا در دل طبعیت برای گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ دهکده حیات طبیعت در هشت کیلومتری شمال شهر قزوین و در قلب بوستان باراجین در دامنه‌ کوه‌های البرز، واقع شده است. 

این دهکده به زیباترین زیست ‌بوم کشور برای حیات انواع جانوران شهرت یافته و همین موضوع سبب شده دهکده‌ طبیعت قزوین در ردیف 16 جاذبه‌ گردشگری منحصر به فرد کشور به شمار ‌رود.

iranwatching-990-1583588806-dehkade-tabiaate-qazvin4

معرفی دهکده طبیعت قزوین

مدتی پیش، سازمان حفاظت محیط زیست، فهرستی از 53 مرکز مجاز نگهداری از حیوانات را منتشر کرد که در آنها نام مرکزی به چشم می‌خورد که گفته و شنیده‌ها حکایت از شیوه‌ متفاوت نگهداری از حیوانات در آن دارد. شیوه‌ای که برای هر آدمی جالب به نظر می رسد.

در این پارک، سگ با بزرگترین گربه ‌سان جهان همبازی است. گراز، سر به سر گاو می‌گذارد. لاک‌ پشت، تمساح سواری می‌ کند و ببر و الاغ به تبادل افکار مشغولند. به روایتی می‌توان گفت که در این پارک، حیوانات به طور آزادانه در کنار هم زندگی مسالمت ‌آمیز دارند.

در این مرکز، بر خلاف رویه‌ متعارف در باغ‌های وحش، گونه‌های وحشی کاملا به انسان و حتی به سایر گونه‌ها خو گرفته‌اند و به عبارتی نیمه اهلی شده‌اند.

برای افراد حیوان‌دوست و حامی حیوانت نیز به نظر می‌رسد که حیوانات در این دهکده از امکانات رفاهی مناسبی برخوردارند.

در فاز نخست این دهکده، قبل از این حیوانات نشخوارکننده‌ اهلی در قالب یک مزرعه، نشخوارکنندگان کوهی از جمله قوچ و میش، کل و بز، پرندگان آبزی و خشکی، پرندگان شکاری، پرندگان زینتی و آبزیان مستقر شده و به نمایش درآمده است.

images (1)

در فاز دوم دهکده‌ طبیعت قزوین گرگ‌ها و خرس‌ها و گوشتخوارانی مانند یوزپلنگ، شیر و پلنگ مستقر شده اند که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در این محیط به جای تابلوی حیوانات را غذا ندهید اعلام می‌‌شود غذای مناسب هر حیوان را در پارک تهیه کنید و به صورت اصولی به حیوانات بدهید.

همچنین فضایی مناسب برای آموزش کودکان و گردش علمی برای آن‌ها رد این دهکده فراهم شده است.

11111

شما مسافران و گردشگران عزیز می‌توانید ساعات خوشی را همراه با خانواده‌ی خود در کنار حیوانات دوست‌داشتنی، در آب و هوای خوش بوستان باراجین داشته باشید.

باغ وحش قزوین همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 9 شب میزبان مراجعه کنندگان بوده و در تمامی ساعات اعلام شده، خدمات ‌رسانی می کند.

دهکده-حیات-طبیعت-قزوین1

نحوه دسترسی به دهکده حیات طبیعت قزوین

دهکده طبیعت باراجین قزوین در ۵ کیلومتری بوستان ملی باراجین در کنار شاه راه اتوبان قزوین.زنجان نزدیک ترین مقصد گردشگری شهر قزوین می باشد.

انتهای پیام