شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

امیر حاج‌ رضایی: فوتبال ایران هنوز از تکنولوژی روز عقب است/ موافق حضور اسکوچیچ نبودم

امیر حاج‌ رضایی: فوتبال ایران هنوز از تکنولوژی روز عقب است/ موافق حضور اسکوچیچ نبودم

کارشناس فوتبال گفت: فوتبال کشور در سال 1400 اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرد.

امیر حاج رضایی، کارشناس فوتبال ایران که مدت‌ها در رسانه‌ها کمتر آفتابی می‌شد و به نوعی سکوت اختیار کرده بود در گفت‌وگوی ویژه‌ای که با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که ماحصل آن را می‌توانید در زیر بخوانید:

- ارزیابی‌تان را از فوتبال در سالی که گذشت برای‌مان می‌گویید؟

فوتبال مانند زندگی است و همان طور که در طول سال در زندگی هر انسانی اتفاقات تلخ و شیرین رخ می دهد، فوتبال ما نیز در سال 1400 این گونه بود و هم اتفاقات تلخ داشت هم اتفاقات شیرین.

- از شیرینی‌هایش صحبت می‌کنید؟

در شروع سال شرایط تیم ملی خوب نبود و قرارداد غیراخلاقی و ننگین ویلموتس، اتفاقات فوتبالی ما را تحت الشعاع قرار داد. در شرایطی که امیدها برای صعود تیم ملی کمرنگ بود، هدایت تیم بزرگسالان به اسکوچیچ سپرده شد، مربی که من و خیلی های دیگر شاید با حضورش در تیم ملی موافق نبودیم و با امید کم به منامه رفتیم اما در نهایت با نتایج خوب به جام جهانی 2022 قطر صعود کردیم.

- و اتفاقات بد؟

اتفاقاتی که در زمینه مدیریت فدراسیون افتاد و حضور 11 ماهه مدیرانی که در انتخابات رای اعتماد گرفته بودند اتفاق بد و به نوعی علامت سوالی برای فوتبال ما در سال گذشته بود. این اتفاق در حالی رح داد که متاسفانه کسی از دلایل اصلی عزل مدیران صحبت نکرد و مسائلی هم که برای مردم مطرح شد، کلی گویی بود و در این زمینه با مردم با صداقت صحبت نشد.

- شرایط کلی لیگ برتر را چطور دیدید؟

متاسفانه لیگ از نظر سخت افزاری مشکلات زیادی داشت. چرا باید تیم نساجی یک تیم خانه به دوش در بازی های خانگی اش باشد؟ آیا زمین بازی تیم های دیگر در حد استانداردهای برگزاری فوتبال در سطح لیگ برتر بود؟ این مسئله که هنوز ما برای استفاده از هدست های معمولی برای داوران مشکل داریم اصلا نمی تواند چهره خوبی را برای فوتبال ما همراه داشته باشد، در فوتبالی که این همه هزینه می شود تهیه هدست های داوری کار سختی است؟! هنوز نتوانسته ایم در زمینه استفاده از VAR اتفاق خاصی را رقم بزنیم. تکنولوژی که اگر نبود ما در اردن نمی توانستیم در بازی تیم ملی به پنالتی برسیم. سیستمی که در امارات شجاع خلیل زاده را از اخراج نجات داد، اگر در بازی رفت برابر کره جنوبی از VAR بهره مند بودیم، اتفاقات خوبی برای مان رخ می داد. هنوز نمی دانیم 7 امتیاز گل گهر چرا از این تیم کسر شد. چرا سرخابی ها از لیگ قهرمانان حذف شدند و بازار بیانیه نویسی و اعتراض ها بالاخره به کجا کشیده می شود!

- با همه این مشکلات، می‌توان فضای فنی فوتبال ما به ویژه فوتبال ملی را مثبت دانست؟

خوشبختانه در سال های اخیر ما از نظر فنی در رنکینگ با پشت سر گذاشتن کشورهای ثروتمندی مثل ژاپن و کره و فاصله گرفتن از کشورهایی مثل امارات، قطر و عربستان که بالاتر هستیم و این مسئله دلیلی ندارد جز بالا رفتن سطح فنی و نیروی مستعد انسانی که ما را در سطح آسیا در رده اول قرار داده است. از نظر نیروی انسانی این توان را داریم که حتی 3 تیم ملی داشته باشیم و باید برای آن به خوبی برنامه ریزی و هدف گذاری کرد.

- اگر بخواهید ستاره فوتبال ایران در سال 1400 را معرفی کنید، چه کسانی مدنظرتان هستند؟

بدون شک ستاره ای مثل مهدی طارمی در سال 1400 یکی از بهترین های فوتبال ایران در تیم ملی و تیم باشگاهی اش بود که درخشش او در اروپا و پورتو همه ما را خوشحال کرد و با عملکردی که داشت همه نگاه ها را به سمت خودش جلب کرد.

- برای سال جدید چه آرزوهایی دارید؟

شاید این آرزو تکراری و نخ نما شده باشد اما آرزویم این است که هیچ کسی برای احتیاجات روزمره اش محتاج نباشد و صحنه هایی مثل اینکه برخی از هموطنان در سطح زباله دنبال چیزی هستند را نبینم. آرزو دارم در کل دنیا نه فقر وجود داشته باشد و نه جنگی در کار باشد و مردم ایران زندگی بدون فشار و استرس را پشت سر بگذارند. در زمینه ورزشی هم امیدوارم اتفاقات خوبی برای ورزش ما در تمامی رشته ها رخ بدهد و وزارت ورزش با تمام تنگناهایی که با آن روبرو است، بتواند به ورزش ایران کمک کند.

انتهای پیام