شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پول ملی#مجلس#بانک مرکزی
گفت‌وگو|

صدور احکام انضباطی و نظارتی برای تقویت ارزش پول ملی در بودجه سال ۱۴۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: احکام سیاستی، انضباطی و نظارتی در بخش تقویت ارزش پول ملی در بودجه مورد توجه قرار گرفت که اگر این نظارت‌ها انجام شود قطعاً بانک مرکزی می‌تواند ارزش پول ملی را حفظ کند.
رحیم زارع در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات بودجه‌ای مجلس در تقویت ارزش پول ملی گفت: ثابت نگه داشتن نرخ تورم از جمله مصوبات نهایی کمیسیون تلفیق به شمار می‌رود که این امر می‌تواند به ارزش پول ملی در همین سطح موجود بپردازد و ارزش پول ملی را افزایش دهد.

وی تأکید کرد: در این بودجه بیشتر به احکام سیاستی انضباطی و نظارتی در بخش تقویت ارزش پول ملی توجه شد که اگر این نظارت‌ها انجام شود قطعاً بانک مرکزی می‌تواند ارزش پول ملی را حفظ کند.

این نماینده مجلس با اشاره به تاثیر رونق تولید در افزایش ارزش پول ملی اظهار داشت: یکی از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۱ این بود که تولید در حمایت حداکثری قرار گرفت که این امر می‌تواند در افزایش ارزش پول ملی موثر باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به توجه کمیسیون تلفیق به اشتغال‌های خرد تصریح کرد: همچنین در این بودجه تسهیلات تکلیفی برای تولید مدنظر قرار گرفت تا تولید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین کمیسیون تلفیق در راستای تقویت ارزش پول ملی سعی کرد تا نقدینگی را جهت‌دهی کند که این امر می‌تواند تأثیرات زیادی را در این بخش از خود به جای بگذارد.
 

انتهای پیام/