شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#مکزیک#مسکو

مسکو ادعای آمریکا در مورد جاسوسی روسیه در مکزیک را رد کرد

مسکو ادعای آمریکا در مورد جاسوسی روسیه در مکزیک را رد کرد

روسیه ادعای مقام آمریکایی را که مکزیک را «لانه جاسوسی مسکو» خوانده بود، رد کرد.

به گزارش مشرق، سفارت روسیه در مکزیک اعلام کرد: اظهارات «گلن وان هرک» ژنرال آمریکایی در مورد حضور جاسوسان نظامی روسیه در مکزیک هیچ پایه و اساسی ندارد.

در بیانیه سفارت روسیه در مکزیک که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، تلاش آمریکا برای تأثیرگذاری بر فعالیت ها و تصمیمات حاکمیتی دولت مکزیک را «غیرقابل قبول» خواند.

گلن وان هرک فرمانده کل منطقه نظامی که ایالات متحده، کانادا، مکزیک و باهاما را پوشش می دهد، روز پنجشنبه ادعا کرده بود: بیشترین تعداد از اعضای اطلاعات نظامی روسیه در جهان در حال حاضر در مکزیک حضور دارند. آنها پرسنل اطلاعاتی روسیه هستند.

در بیانیه سفارت روسیه در مکزیک آمده است: بار دیگر می توان تبلیغات ایالات متحده را مشاهده کرد که یکی از اهداف اصلی آن منزوی ساختن روسیه و دیپلمات های روسیه در جهان از طریق انتشار اخبار نادرست است.

روز جمعه «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، رئیس جمهور مکزیک در واکنش به اظهارات ژنرال آمریکایی بیان کرد، هیچ سند و مدرکی دال بر وقوع جاسوسی از سوی یک شبکه روس در مکزیک وجود ندارد.

وی تاکید کرده بود: مکزیک کشوری آزاد و مستقل است. ما مستعمره روسیه، چین و آمریکا نیستیم.

مکزیک به همراه فرانسه قطعنامه‌ای را آماده کرد که روز پنجشنبه توسط مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد. در این قطعنامه از روسیه خواسته شد تا «به سرعت به جنگ در اوکراین پایان دهد» با اینحال رئیس‌جمهور مکزیک از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه خودداری می‌کند.

منبع: ایرنا