شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سالار

سالار عقیلی: اگر کارگردانی بخواهد فیلمی از زندگی من بسازد برایش بازی می‌کنم

کدخبر: 485085
سالار عقیلی گفت: اگر کارگردانی مایل به ساختن فیلم زندگی‌ام باشد، برایش بازی می‌کنم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از هنر ام‌روز، پنجمین قسمت از برنامه «احوالپرسی» روز گذشته، جمعه پنجم فروردین با حضور سالار عقیلی روی آنتن شبکه دو رفت. در  این برنامه، عقیلی هم به عنوان مهمان حضور داشت و ندا غفاری، مجری برنامه با او گفت‌وگو کرد و هم در بخش اجرای ترانه توسط خوانندگان، «خوشه‌چین» و «ایران» را اجرا کرد. 

او به عنوان اولین سؤال از سالار عقیلی در مورد ضرر و ضربه‌ای که در ایام کرونا به اهالی موسیقی خورد، پرسید و او گفت: «کار ما به گونه‌ای است که با مردم سر و کار داریم و وقتی بحرانی در جایی به وجود می‌آید اولین ضررش به فرهنگ و هنر و قشر فرهنگی و هنری کشور می‌رسد. این دو سال و اندی به خاطر کرونا کمتر با مردم روبه‌رو شدم و هنرمند، بدون مخاطب، هنرمند نیست. چون مردم وقتی به ما بها دهند، انگیزه بهتر به ما داده می‌شود. البته کنسرت‌هایی به صورت آنلاین برگزار شد که آخرین کنسرت آنلاین من اسفند سال گذشته بود ولی در کنسرت‌های حضوری با توجه به کرونا فقط اجازه فروش سی درصد از بلیط‌ها را داشتیم و این هم مشکل دیگری بود چون تعداد کم نفرات در کنسرت باعث می‌شود انگیزه خواننده و کلاً کارهای هنری کمتر شود.»

این خواننده موسیقی سنتی در پاسخ به سؤال مجری که پرسید کدام سنت نوروزی را بیشتر دوست دارید، گفت: «من سنت دید و بازدید را خیلی دوست دارم و از کودکی هم این سنت برایم جذاب بود؛ چون تمام علاقه‌ام این بود که در ایام نوروز، لباس‌های نو بپوشم و همراه خانواده‌ام برای دید و بازدید به دیدن بزرگترها بروم. البته برخی اقوام نزدیک، عیدی‌های خوبی می‌دادند که خیلی خوب بود. الان هم خودم جزو کسانی هستم که عیدی می‌دهم. از اجزای سفره هفت‌سین هم سیب را دوست دارم.»  

خواننده قطعه «باران بهاری» در پاسخ به سؤال ندا غفاری در مورد اولین شخصی که بعد سال تحویل به او زنگ می‌زند، گفت: «تا قبل از این که پدرم به رحمت خدا برود، هرسال اولین نفری که سال نو را به او تبریک می‌گفتم، پدرم بود ولی الان دو سال است که این چنین نیست.»

خواننده قطعه «پرچم» در پاسخ به مجری برنامه پیرامون رضایت پدرش از شغل او گفت: «پدرم حقوق خوانده بود و وکیل دادگستری بود و اوایل دوست داشت در رشته خودش، مهندسی و یا پزشکی درس بخوانم، ولی وقتی که دید در کارم موفق شده‌ام، راضی شد. البته ایشان راضی بودند و گاهی فامیل، با حرف‌هایشان باعث فشار روحی می‌شدند. من فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی بودم و در دانشگاه هم رشته بازیگری تئاتر خوانده‌ام ولی کلاً دوست ندارم بازی کنم چون فکر می‌کنم ممکن است بازیگری‌ام به خوانندگی‌ام لطمه بزند. البته فیلمی به من پیشنهاد شد که در نقش خودم یعنی سالار عقیلی بازی کنم که قبول کردم و الان هم اگر کارگردانی باشد که بخواهد در مورد زندگی سالار عقیلی، فیلمی بسازد دوست دارم نقش خودم را بازی کنم.»  

عقیلی در مورد آینده فرزندش ماهور و تصویری که از آن دارد، گفت: «من به فرزندم در مورد شغل آینده‌اش سخت‌گیری نمی‌کنم چون او زرنگ و باهوش است و همین الان هم شاگرد اول مدرسه‌شان است. ماهور دوست دارد در آینده دندانپزشک شود. به نظرم بچه‌های این نسل خیلی باهوش‌تر از نسل ما هستند و خودشان می‌دانند چه کاری به صلاحشان است؛ من هم به عنوان پدرش، حمایتش می‌کنم و دوست دارم به آن‌چه دلش می‌خواهد، برسد.»  

او در پاسخ به سؤال ندا غفاری پیرامون احساس رضایت از شغلش، گفت: «من شغلم را دوست دارم چون در ارتباط با مردم است. من عاشق مردم هستم و هر کجا مردم باشند، به آن‌ها احترام می‌گذارم. اگر باز هم قرار باشد به این دنیا بیایم یا خوانندگی را انتخاب می‌کنم یا شغلی که در راستای خدمت به مردم باشد.»  

این خواننده موسیقی سنتی خاطرنشان کرد: «من قبل از ورود به هنرستان موسیقی، در زمینه موسیقی پاپ کار می‌کردم ولی در هنرستان با اساتیدی آشنا شدم که راه را به من نشان دادند و به مسیری هدایتم کردند که باید می‌رفتم. در آن‌جا با سازهای اصیل ایرانی آشنا شدم و طرز تفکرم نسبت به موسیقی تغییر کرد و در راه موسیقی سنتی گام برداشتم.»  

ندا غفاری واکنش عقیلی در برابر شاعر جوان گمنامی که فرضا برای اجرای کارش، نزد او می‌رود را جویا شد و او گفت: «برای من سن و سال مطرح نیست؛ کار، مهم است. چه بسا بچه‌ای ده ساله، شعری بگوید که فردی چهل ساله‌ نتواند. من طرفدار سیستمی هستم که حمایت‌گر افراد مستعد است. به عنوان مثال جوانی حدوداً  ۲۷-۲۸ ساله نزد من آمد و گفت آهنگسازی کرده بود. کار او برای من جالب بود، در نتیجه بر روی همان کار خواندم و اتفاقاً آن کار منتشر شد.»  

او در پاسخ به سؤال مجری پیرامون تقاضای مردم از او برای خوانندگی، گفت: «اگر جایی باشم که امکان اجرا داشته باشم، حتماً برای مردم می‌خوانم ولی دو خاطره دارم که برایم جالب نیست. اول این که روزی در اتوبان بودم و ماشین کنار دستی ماشین من، درخواست کرد با هم عکس بگیریم و در ماشین را باز کرد. متأسفانه در همان زمان، یک موتوری به در ماشین خورد و خدا را شکر که اتفاق بدتری نیفتاد. دومین خاطره هم مربوط به موتورسواری است که از دیدن من ذوق‌زده شد و چون هنگام موتورسواری، حواسش سمت من بود ناگهان به دیوار برخورد کرد. خواهش من از همه مردم عزیزم این است که وقتی افراد مورد علاقه‌شان را می‌بینند، لطفاً مراقب باشند تا برایشان اتفاق‌های این چنینی نیفتد.»  

این خواننده کشورمان در پاسخ به سؤال مجری پیرامون مادرش، گفت: «من از همین جا دستان مادرم و تمام مادرانی را که برای آینده‌سازان کشورمان زحمت می‌کشند می‌بوسم. در این دنیا هیچ چیزی جای پدر و مادر را نمی‌گیرد مخصوصاً جای مادر را و من با داشتن مشغله‌های زیاد، وظیفه‌ خود می‌دانم که جویای حال مادرم باشم و اتفاقاً پریروز با مادرم تماس تلفنی داشتم.»  

خواننده قطعه «دلبسته شدم» گفت: «در سال جدید بهترین دعایم برای مردم کشورم، دعای سلامتی است و امیدوارم هیچکس بیمار نباشد و اگر شد، خداوند شفای عاجل عنایت کند و اگر مادری از بیماری فرزندش رنج می‌برد، ان‌شاء‌الله آن بیماری هرچه زودتر به سلامتی منجر شود.»