سینماها در نوروز ۱۴۰۱ با اکران ۷ فیلم به استقبال سال جدید رفتند. موقعیت مهدی، قدغن، شادروان، روز صفر، مرد بازنده، سگ بند و گل به خودی در سینماها، از دهه سوم اسفند ماه اکران خود را کلید زدند.

سگ بند پیشتاز است

براساس اطلاعات منتشر شده در سمفا(سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) «سگ بند» که ژانری کمدی دارد، همچنان پیشتاز است. این فیلم که از ۲۵ اسفندماه روی پرده سینما رفته تا به امروز ۶ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان فروش داشته است. 

موقعیت مهدی دوم شد، شادروان سوم

هادی حجازی فر در اکران نوروزی امسال، «موقعیت مهدی» را روی پرده دارد. فاصله این فیلم از سگ بند روز به روز بیشتر می شود. براساس آخرین آمار منتشر شده، این فیلم تاکنون ۳ میلیاد و ۳۷۰ میلیون تومان فروش داشته است.

شادروان هم از دیگر فیلم های اکران نوروزی امسال است که چهره هایی چون نازنین بیاتی، گلاره عباسی و سینامهراد در آن نقش آفرینی می کنند. این فیلم تا به امروز ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان فروش داشته است.

مرد بازنده عقب افتاد

محمدحسین مهدویان با فیلمی جنایی و معمایی تحت عنوان «مرد بازنده» در اکران نوروزی امسال حضور داشت. آخرین خبرها از فروش این فیلم که بازیگرانی چون جواد عزتی و رعناآزادی ور در آن حضور دارند، نشان میدهد که این فیلم تاکنون 1 میلیارد و 830 میلیون تومان فروش داشته است.

روز صفر وارد باشگاه میلیاردی ها شد

«روز صفر» سعی ملکان بالاخره خود را بالا کشید و طی چند روز اخیر وارد باشگاه میلیاردی ها شد. این فیلم که حضوری موفق در جشنواره سی و هشتم فجر داشت و توانسته بود جایزه ویژه هیات داوران و بهترین فیلم اول را از خود کند، تا به امروز یک میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشته است.

براساس آمار اعلام شده در سامانه سمفا گل به خودی، احمد تجری هم که فیلمی با ژانر کودکانه است، تا به امروز 209 میلیون تومان فروش داشته است. 

رتبه هفتم جدول فروش فیلم‌های نوروزی به فیلم سینمایی «قدغن» ساخته محمدحسین فرحبخش اختصاص دارد که 121  میلیون تومان فروشی ناموفق داشته است

مستند سینمایی «لیبیدو: خون‌ریزی» به کارگردانی محمد خوشدل‌فر نیز دیگر اثر اکران شده از بیست و سوم اسفندماه ۱۴۰۰ است که تاکنون توانسته ۲۳۵ هزار تومان بلیت بفروشد.