شهر خبر

۵ راه برای کمک زنان به یکدیگر برای پیشرفت

فرقی نمی‌کند موقعیت ما چیست، چقدر سریع به این موقعیت دست یافتیم، همه در طول مسیر به موانعی برخورد کردیم، برخی از موانع توسط دیگران قرار گرفتند، برخی را نیز خودمان قرار دادیم. زنان دیگر می‌توانند از اشتباهات و موفقیت‌های ما بیاموزند، اما تنها در صورت اشتراک این داستان‌ها خواهیم آموخت. تنها با اشتراک گذاشتن داستان‌ها است که به دیگران کمک می‌کنیم همان اشتباهات ما را تکرار نکنند.

۵ راه برای کمک زنان به یکدیگر برای پیشرفت

در عصر تداوم شکاف جنسیتی و شکاف دستمزدها ضروری است که ما به عنوان زن به طور جدی برای توانمندسازی یکدیگر، برای دسترسی به برابری در محیط کار تلاش کنیم. امری که سخت‌تر است و شاید ناامیدکننده‌ترین مسئله این باشد که زنان از یکدیگر حمایت نمی‌کنند یا حتی فعالانه در راستای تضعیف یکدیگر گام برمیدارند. این در حالی است که با مشارکت و اتحاد زنان اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد. در اینجا پنج روش متفاوت برای توانمندسازی همکاران زن که در مجاورت ما به کار می‌پردازند وجود دارد:

۱.صادق باش

صداقت یکی از مؤلفه‌های مهم توانمندسازی است. ما باید قادر باشیم که هنگام اشتباه بودن یا اشتباه کردن، آن را با همکار زن خود در میان بگذاریم. این اشتباه نباید به معنای " بد بودن شما باشد" بلکه فرصتی برای رشد است. ما با در پیش گرفتن صداقت در بحث در مورد مسیرها، شیوه‌ها و عملکرد و اینکه چگونه می‌توانیم به طور مداوم پیشرفت کنیم ، بهترینِ خودمان هستیم.

۲. حسادت مثمرثمر نیست

ما هنگامی که موفقیت‌هایشان را جشن می‌گیریم، با کمک زنان دیگر توانمند می‌شویم. ما هرگز نباید به خودمان اجازه دهیم که از دستاوردهای زن دیگری دچار لغزش شویم؛ موفقیت ما از موفقیت دیگری کم نمی‌کند و بالعکس. به عنوان یک تشویق کننده برای یک نفر، یک شبکه گسترده‌تر ایجاد می‌شود. وقتی زنان جوان می‌بینند که دستاوردهای زنان دیگری را تحسین می‌کنیم، به آنها کمک می‌شود تا منطقه آسایش و مسیرهای پیش بینی موفقیت را طی کنند، در غیر این صورت ممکن است از حاشیه امن خود خارج نشوند.

۳. از مشارکت زنان دیگر برای ادامه کار بهره بگیرید

این عامل یک عنصر مهم در توانمند سازی زنان دیگر است زیرا فرصت‌های بالقوه‌ای که می‌توانند مهارت‌های شغلی ما را ارتقا دهند قابل آموزش و یادگیری خواهند بود. همچنین پشتیبانی از زنان در گفتن "نه" برای پرهیز از مسئولیت بیش از حد نیز مهم است.

۵ راه برای کمک زنان به یکدیگر برای پیشرفت

۴. داستان خود را بگویید

فرقی نمی‌کند موقعیت ما چیست، چقدر سریع به این موقعیت دست یافتیم، همه در طول مسیر به موانعی برخورد کردیم، برخی از موانع توسط دیگران قرار گرفتند، برخی را نیز خودمان قرار دادیم. زنان دیگر می‌توانند از اشتباهات و موفقیت‌های ما بیاموزند، اما تنها در صورت اشتراک این داستان‌ها خواهیم آموخت. تنها با اشتراک گذاشتن داستان‌ها است که به دیگران کمک می‌کنیم همان اشتباهات ما را تکرار نکنند. داستان‌های ما همچنین به دیگران کمک می‌کند تا با ما ارتباط برقرار کنند خودشان را در جای ما ببینند.

۵. صدای یکدیگر را بشنوید

از یک همکار زن بخواهید نظر خود را بگوید. این همچنین می‌تواند به معنای فراهم آوردن فرصت برای زنان جوان برای صحبت در چارچوب کار باشد و می‌توان با دعوت از آنها برای حضور در جلسات و دیگر مشارکت‌ها این امکان را فراهم آورد. حتی می‌توانید از تاکتیک "تقویت" کمک بگیرید. تاکتیکی که با تائید صدای دیگر همکاران زن خود میسر شده و کمک می‌کند تا به صحبت آن‌ها اعتبار بیشتری داده شود و نادیده گرفته نشوند.

توانمندسازی زنان دیگر برای صحبت و بیان خود نیز مسئولیت محدود کردن نقاط ضعف را بر عهده دارد. با حمایت از زنان دیگر، می‌توانیم تغییراتی را اعمال کنیم. ما احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنیم، به قدرت خودمان ایمان می‌آوریم و احساس می‌کنیم که برای پذیرش چالش‌های جدید، مجهزتر هستیم. این بدان معنا نیست که توانمندسازی زنان به نوعی ناتوان کردن مردان است. همچنین پیشنهاد نمی‌شود که با پا گذاشتن روی حقوق و توانمندی مردان پیشرفت کنیم. هدف در توانمندسازی زنان همکار، تراز کردن زمین بازی و نیز فراهم کردن مسیرهایی برای زنان جوان‌تر است که در مسیرشان ما را دنبال می‌کنند.

در مورد کارها و زندگی شخصی خود به زنان نکاتی را آموزش دهید و هر روز روش‌هایی پیدا کنید تا آنها را قدرتمند کنید، داستانهای خود را به اشتراک بگذارید، به آنها کمک کنید تا صدای خود را به گوش دیگران برسانند و آنها را ترغیب کنید تا از حاشیه امن خود خارج شوند. قویترین تشویق کننده آن‌ها در جشن موفقیت و دستاوردهایشان باشید، همچنین در مواقع بی احتیاطی، مدیریت نادرست و ناکامی در کنار آن‌ها بایستید. وقتی زنان، زنان دیگر را توانمند می‌کنند، همه ما موفق می‌شویم!