شهر خبر

نگاهی به سابقه نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

نگاهی به سابقه نامزد‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

وضعیت جسمی جو بایدن، سبب شده گمانه زنی‌ها در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا زودتر از موعد آغاز شود.

به گزارش مشرق، اگرچه هنوز زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است، اما با ارزیابی شرایط فعلی و در نظر داشتن سناریوهای احتمالی عرصه سیاسی آمریکا می‌توان نامزدهای احتمالی دو حزب عمده آمریکا یعنی «دموکرات» و «جمهوریخواه» را برای انتخابات مذکور، پیش بینی کرد.

به گزارش «واشنگتن پست»، براساس یافته‌های نظرسنجی‌هایی که تاکنون در این زمینه انجام شده، نیمی از جمهوریخواهان خواستار نامزدی مجدد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ هستند.

۱۰ نامزد اصلی حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ عبارتند از:

۱۰. مایک پمپئو: وزیر خارجه کابینه «ترامپ» و نماینده کنگره از ایالت «کانزاس» فقط یک گزینه احتمالی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا نیست؛ حضور مکرر به عنوان کارشناس در «فاکس نیوز» به عنوان رسانه جمهوریخواه در آمریکا، کاهش وزن چشمگیر و پرداخت هزینه کلان برای آموزش‌های رسانه ای، سبب شده تا «پمپئو» را نامزد احتمالی انتخابات بدانند.

۹. کریس سونونو: فرماندار ایالت «نیوهمپشایر» که از نامزدی برای مجلس سنا امتناع کرده است، اگرچه گفته که برای انتخابات میان دوره‌ای نوامبر ۲۰۲۲ برنامه ریزی کرده، اما نگاهش به انتخابات ۲۰۲۴ است.

۸. گلن یانگکین: فرماندار ایالت «ویرجینیا» را باید از تازه واردان به فهرست نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا دانست.

۷. تد کروز: دیگر نامزد احتمالی جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، با چالش عدم محبوبیت از سوی مردم مواجه است.

۶. تیم اسکات: سناتور ایالت «کارولینای جنوبی»، با سرعت در حال جمع آوری پول برای کارزار انتخاباتی خود است.

۵. دونالد ترامپ جونیور: به نظر می‌رسد پسر «ترامپ» بازیگر سناریویی باشد که در آن پدرش نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود.

۴. مایک پنس: معاون «ترامپ» اگرچه از جمله گزینه‌های جمهوریخواه نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، با جدا کردن مسیرش از وی تا حدی در حزب جمهوریخواه با چالش مواجه شد.

۳. نیکی هیلی: سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و فرماندار ایالت «کارولینا» هنوز تصمیم قطعی در مورد این که آیا می‌خواهد در حزب جمهوریخواه «ترامپ» نامزد شود یا حزب جمهوریخواه بعد از ترامپ، را نگرفته است.

۲. ران دسانتیس: فرماندار جمهوری خواه ایالت «فلوریدا» تنها گزینه‌ای است که می‌تواند حتی در صورت نامزدی «ترامپ» شانس بالایی برای رقابت درون حزبی با وی داشته باشد.

۱. دونالد ترامپ: محتمل‌ترین گزینه جمهوریخواهان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نقاط تیره‌ای مانند شورش علیه کنگره و پرونده‌های حقوقی دارد که باید نگرانش کنند.

«سی ان ان» هم با توضیح احتمال عدم نامزدی «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دلیل بالا رفتن سن، تاکید دارد که این سناریو سبب می‌شود صفی طولانی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حزب دموکرات ایجاد شود.

۱۱ نامزد احتمالی دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را به صورت زیر معرفی کرده است:

۱. کامالا هریس: معاون رئیس جمهور آمریکا اگرچه در سمت فعلی خود با مشکلی جدی مواجه است، اما می‌تواند به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ معرفی شود.

۲. پیت بوتجیج: محتمل‌ترین و پر شانس‌ترین نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، وزیر کابینه «بایدن» است.

۳. الیزابت وارن: سناتور ایالت «ماساچوست» این بار می‌تواند برخلاف سال ۲۰۲۰ رای خود را با «برنی سندرز»، سناتور ایالت «ورمونت» تقسیم نکند.

۴. ایمی کلوبوچار: سناتور ایالت «مینه سوتا» پس از «بوتجیج» مورد توجه‌ترین نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست.

۵. روی کوپر: فرماندار ایالت «کارولینای شمالی» زمان کافی برای برداشتن قدم بعدی را دارد.

۶. میچ لندریو: شهردار سابق «نیواورلئان» سابقه کاری درخشانی دارد که می‌تواند به نامزدی اش کمک قابل توجهی کند.

۷. جینا رایموندو: حرکت وی از فرمانداری «رودآیلند» به وزارت بازرگانی نشان می‌دهد وی می‌تواند گزینه نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باشد.

۸. گرچن ویتمن: فرماندار «میشیگان» باید برای داشتن شانس نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در رقابت سخت انتخاب مجدد سال آینده خود پیروز شود.

۹. فیل مورفی، ۱۰. جی بی پریتزکر و ۱۱. استیسی آبرامز

با وجود گمانه زنی مذکور در مورد نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، آن چه این مسیر را روشن‌تر می‌کند، انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ۲۰۲۲ است.

منبع: میزان