شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پلیس راهور#رئیس پلیس#ناجا

رئیس پلیس راهور ناجا: هر ساعت ۲ فوتی و ۲۹ مصدوم در جاده‌های کشور

رئیس پلیس راهور ناجا: هر ساعت ۲ فوتی و ۲۹ مصدوم در جاده‌های کشور

تسنیم نوشت: رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه هر ساعت ۲ فوتی و ۲۹ مجروح در جاده‌های کشور ثبت می‌شود گفت: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر شهرها اتفاق می‌افتد، ۴۳۱ نفر در طرح نوروزی پلیس فوت کردند و بیش از ۸ هزار نفر مجروح و مصدوم شدند.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در جلسه شورای راهبری استان اصفهان شامگاه شنبه اظهار داشت: ۵۴ میلیون راننده دارای گواهینامه و ۳۸ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که ۳۵ درصد از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد ناوگان عمومی کشور فرسوده است افزود: در کشور ۱۲ میلیون موتورسیکلت داریم که ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار آن فرسوده است، بخشی از این فرسودگی به تحریم‌ها و بخشی به مدیریت برمی‌گردد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات راهور در بخش تصادفات است گفت: ۳۰ سازمان در تصادفات نقش دارند اما ۸ سازمان از جمله پلیس راهور، امداد و نجات، اورژانس، بیمارستان‌ها و هلال‌احمر نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت، قوانین و مقررات، عامل انسانی، راه و مسیر در تصادفات ۵ عامل اصلی است بیان کرد: خسارت‌های ناشی از تصادفات ۸ درصد از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص می‌دهد یعنی مبلغی حدود ۵.۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند و حدود ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف تصادفات می‌شود.

هادیانفر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند ادامه داد: در سال گذشته ۳۶۰ هزار نفر مجروح شدند که از این تعداد ۱۵ تا ۲۵ درصد معلول و قطع نخاع شدند؛ خسارت در حوزه تصادفات از نظر مادی و معنوی بسیار زیاد است.

وی با تأکید بر اینکه قوانین خوب است اما بازدارنده نیست افزود: ۲۳۶ هزار کیلومتر طول راه‌های کشور است و ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم و نزدیک به ۳۸.۵ درصد از تصادفات در این نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد، عدم روشنایی کامل، اختلاف سطح و روکش خراب آسفالت از جمله مشکلات راه‌ها و بروز تصادفات است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تابلوهای علایم هشدار در شب و روز باید به گونه‌ای باشد که مردم را هدایت کند گفت: ۳۰ درصد از تصادفات در جاده‌های کشور اتفاق می‌افتد و ۷۰ درصد کشته‌ها مربوط به راه‌ها است؛ ۱۸۰ هزار کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی داریم اما راه‌های روستایی فقط آسفالت شده و هیچ ایمنی مانند گاردریل در آن اجرا نشده است.

وی بیان کرد: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز در نظر گرفته شده که امیدواریم این عدد محقق شود تا بتوانیم اصلاح نقاط حادثه‌خیز را داشته باشیم.

هادیانفر با انتقاد از اینکه در صنعت خودرو اصلاً وضعیت خوبی نداریم، بیان کرد: ما خودرو ملی نداریم، خودرو چینی داریم اگر خودرو ملی داشتیم نباید با بالا رفتن قیمت دلار خودرو در کشور بالا برود، اگر خودروسازها ایمنی و کیفیت خودرو را بالا نبرند، جلوی شماره‌گذاری خودرو گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ترددها افزایشی شد و حدود ۴۸ درصد افزایش تردد داشتیم اضافه کرد: بیشترین تردد مربوط به دو روز گذشته بوده که به طور متوسط بیش از ۲.۵ میلیون تردد را در جاده‌های کشور ثبت شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هر ساعت ۲ فوتی و ۲۹ مجروح در جاده‌های کشور ثبت می‌شود خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر شهرها اتفاق می‌افتد که شرایط مساعدی نیست، ۴۳۱ نفر در طرح نوروزی پلیس جان خود را از دست دادند و بیش از ۸ هزار نفر مجروح و مصدوم شده‌اند.

۲۳۳۲۳۳