شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چلسی#لندن

مقایسه مشتری‌های میلیاردر باشگاه چلسی/ برنده خوشبخت این مناقصه کیست؟

دو کنسرسیوم برای خرید باشگاه چلسی تأیید شده‌اند و این رقابت بزرگ در روزهای آتی ادامه پیدا خواهد کرد تا تکلیف آبی‌های لندن مشخص شود.

مقایسه خریداران چلسی
خبرورزشی -

چلسی لیست خریداران بالقوه خود را تنها به دو کنسرسیوم کاهش داده است.

آبی‌ها اکنون قرار است بین گروهی شامل «سب کو»، مالک سابق لیورپول «مارتین بروتون» و دو تاجر آمریکایی، یا ائتلاف «تاد بوهلی» و «هانس‌یورگ ویس»، یکی را انتخاب کنند.

به چندین مناقصه گفته شد که آن‌ها را برای مالکیت غول‌های بحران‌زده لیگ برتر در نظر نخواهند گرفت. نیک کندی، تام ریکتز، وودی جانسون، گروه رسانه‌ای عربستان سعودی، شرکت مالی لندنی Aethel و سرمایه‌گذار ترک محسن بایراک از جمله افرادی هستند که درخواستشان رد شده است.

اما دو گروه باقی مانده چگونه با هم مقایسه می‌شوند؟ نشریه «سان» نگاه دقیق‌تری به مجموع دارایی‌های خالص‌شان تا سایر علایق ورزشی‌شان انداخته.

سب کو، سر مارتین بروتون، جاش هریس و دیوید بلیتزر

اسطوره دوومیدانی و طرفدار سرسخت آبی‌ها، کو، بخشی از کنسرسیومی است که با بوهلی و ویس رودررو می‌شود. دارنده ۴ مدال المپیک، که اکنون ۶۵ ساله است، دونده‌ای بود که تبدیل به سیاستمدار شد و بعدها به عنوان رئیس کمیته المپیک لندن ۲۰۱۲ خدمت کرد.

کو با دارایی خالص ۱۱٫۴ میلیون پوندی، از قیمت درخواستی ۳ میلیارد پوندی رومن آبراموویچ خیلی دور بود.  همکاری با رئیس هواپیمایی بریتانیا و لیورپول، بروتون (با سرمایه ۷٫۶ میلیون پوند) نیز او را به آنجا نمی‌رساند. بنابراین، این دو با شرکای میلیاردر آمریکایی هریس و بلیتزر همکاری کردند که ارزش دارایی‌های‌شان مجموعاً ۵٫۵ میلیارد پوند است. این دو صاحب تیم بسکتبال فیلادلفیا سونتی سیکسرز، تیم فوتبال رئال سالت‌لیک و باشگاه هاکی نیوجرسی دیویلز هستند. آن‌ها همچنین به چند امتیاز لیگ کوچک ایالات متحده علاقه دارند، در حالی که سهامداران کریستال پالاس و تیم فوتبال آمریکایی پیتسبورگ استیلرز هم هستند. همچنین آن‌ها صاحب شرکت ورزش الکترونیکی Dignitas و شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری Apollo Global هستند.

آن‌ها مطمئناً دارای نفوذ مالی برای خرید چلسی و سابقه طولانی در ورزش هستند. و با طرفدار آبی‌ها «کو» و رئیس سابق لیگ برتر «بروتون»، همچنین دارنده بلیت فصل استمفوردبریج، ترکیب این چهار نفر گزینه وسوسه‌انگیزی است.

تاد بوهلی و هانس‌یورگ ویس

با وجود کو و کنسرسیوم قوی‌اش، بوهلی و ویس گزینه محبوب دیگری برای تصاحب چلسی هستند. مجموع دارایی خالص این دو نفر ۸٫۵ میلیارد پوند تخمین زده می‌شود که تقریباً سه برابر بیشتر از قیمت درخواستی آبراموویچ است.

ویس هیچ علاقه ورزشی در دنیای تجارت ندارد و نیکولا ایمفلد، نویسنده اقتصاد نشریه بلیک، ادعا می‌کند که این تاجر سوئیسی صرفاً از آبراموویچ کینه دارد. در عوض، ویس بنیانگذار و رئیس شرکت Synthes Holding AG بود که تولیدکننده تجهیزات پزشکی است. او در سال ۲۰۱۲ شرکت را به مبلغ هنگفت ۱۵ میلیارد پوند به جانسون اند جانسون فروخت. در این میان، بوهلی دارای پیشینه ورزشی است و مالک تیم بیسبال لس‌آنجلس داجرز است. او همچنین مالک غول‌های بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز و لباس تیم بسکتبال زنان لس‌آنجلس اسپارکس است. بوهلی همچنین مؤسس شرکت هلدینگ Eldridge Industries با علایق در املاک، فناوری، بیمه عمر و صنایع غذایی است. در کنار همه این‌ها، بوهلی مالک شرکت ورزش‌های فانتزی DraftKings و لباس ورزش الکترونیکی Cloud۹ است.

مقایسه خریداران چلسی