شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#شرایطی#استفاده#سلاح#هسته#متوسل#شود؟

مدودوف مطرح کرد؛

روسیه در چه شرایطی به استفاده از سلاح هسته ای متوسل می شود؟

روسیه در چه شرایطی به استفاده از سلاح هسته ای متوسل می شود؟

«دیمیتری مدودوف» گفت اگر روسیه مورد حمله هسته‌ای یا اقدامی قرار بگیرد که حتی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای موجودیت این کشور را تهدید کند، برای دفاع از خود از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمتری مدودوف» نایب رئیس شورای امنیت فدرال روسیه گفت جنگ اقتصادی بدون قاعده کشورهای غربی علیه روسیه، کل ساختار اقتصاد جهانی را نابود خواهد کرد.

مدودوف که با خبرنگاران خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی آر تی مصاحبه می‌کرد، افزود: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه سخت و شدید است اما ویرانگر نیست.

وی با اشاره به اینکه در چند حالت روسیه حق دارد از سلاح هسته‌ای برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود استفاده کند، ادامه داد: اگر مورد حمله هسته‌ای یا اقدامی قرار بگیریم که حتی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای موجودیت ما را تهدید کند، از سلاح هسته‌ای استفاده خواهیم کرد. دلایل زیادی وجود دارد که به ما برای استفاده از سلاح هسته‌ای با هدف دفاع از خود حق می‌دهد. همه این موارد در سند ویژه ای درج شده است و این نشان دهنده عزم دولت برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود است، اما با این وجود در شرایط سخت، مذاکره بهترین و صحیح ترین راه است.

مدودوف با تأکید بر اینکه «بدون تردید ما آماده‌ایم به هر تجاوزی به کشورمان، استقلال آن و مسیری که در پیش گرفته‌ایم، پاسخ مناسب بدهیم» گفت: نخستین موردی که به روسیه برای دفاع از خود با استفاده از سلاح هسته‌ای حق می‌دهد، قرار گرفتن در معرض حمله موشکی توسط تجهیزات و سلاح‌های تخریب هسته‌ای است.

مورد دوم استفاده از انواع سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه یا متحدانش است.

مورد سوم حمله به زیرساخت‌های حیاتی است که منجر به فلج شدن توان بازدارنده هسته‌ای روسیه شود. مورد چهارم زمانی است که یک اقدام تجاوزکارانه علیه روسیه یا متحدانش انجام شود که حتی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای یعنی با استفاده از سلاح‌های معمولی موجودیت آن را تهدید کند.

این مقام ارشد روس با اشاره به تلاش آمریکا و ناتو برای حذف روسیه از گروه ۲۰ گفت: حذف روسیه از گروه ۲۰ غیرممکن است. گروه ۲۰ با اجماع آرا شکل گرفت در حالی که گروه ۷ دیگر اهمیت چندانی ندارد. ما در سال ۲۰۰۸ گروه ۲۰ را تأسیس کردیم و اکنون آنها می‌گویند باید روسیه را از این گروه حذف کرد.