شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور#مکزیک#مکزیک#لانه#اصلی#گ.ئو#روسیه

مکزیک لانه اصلی گ.ئو روسیه

مکزیک لانه اصلی گ.ئو روسیه

رئیس جمهور مکزیک به ادعای ژنرال آمریکایی مبنی بر حضور گسترده اعضای اطلاعات نظامی روسیه GRU{گ.ئو} پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، ژنرال گلن ون هرک در جلسه استماع سنا گفت کرملین به دنبال دسترسی از کشور همسایه به ایالات متحده است.

وی افزود مکزیک لانه اصلی اداره اطلاعات نظامی روسیه یا همان گ.ئو GRU شده است.

به گفته وی اداره گ.ئو بیش از هر کشور دیگری در جهان، مقامات اطلاعاتی خود را در مکزیک مستقر کرده که هدف آن تاثیرگذاری بر تصمیمات اتخاذ شده از سوی آمریکا است.

سفیر آمریکا هم زمان به افتتاح کمیته دوستی مکزیک و روسیه با حضور دیپلماتهای کرملین اعتراض کرد.

گفتنی است گ.ئو یا همان اداره کل اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، برخلاف سایر سازمان‌های اطلاعاتی این کشور مانند SVR، FSB و FSO که مستقیما به رئیس جمهور پوتین گزارش می‌دهند؛ این اداره تابع فرماندهی نظامی بوده و به وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح گزارش می‌دهد.

اما آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک گفت دولتش اطلاعاتی درباره هیچ یک از عوامل اطلاعاتی روسیه مستقر در این کشور ندارد.

وی تاکید کرد هیچ منعی در برابر فعالیت‌ قانونی خارجی‌ها در کشور ایجاد نمی‌کنیم.

رئیس جمهور مکزیک افزود:" این یک اعلامیه است. قرار نیست چیزی را زیر سوال ببریم. به بیان آزادانه عقاید احترام می‌گذاریم. مکزیک کشوری مستقل، آزاد و دارای حاکمیت است. به آنها بگویید مکزیک مستعمره هیچ کشور خارجی نیست. ما سیاست عدم مداخله داریم.نه به مسکو می‌رویم تا از کسی جاسوسی کنیم و نه به پکن، نه واشنگتن و نه لس آنجلس. ما دخالت نمی‌کنیم."

سی ان ان سفارت روسیه در مکزیک درخواست اظهار نظر کرده اما پاسخی دریافت نکرد.

گفتنی است اداره گ.ئو به دلیل هک کردن ایمیل‌های حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و حمله با گاز اعصاب در سالزبری انگلیس، بدنام است.

5656