شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان آسیا

ابراهیم شکوری: واگذاری سهام سرخابی‌ها اتفاق خوبی است/ حذف از لیگ قهرمانان آسیا اجتناب ناپذیر بود

ابراهیم شکوری: واگذاری سهام سرخابی‌ها اتفاق خوبی است/ حذف از لیگ قهرمانان آسیا اجتناب ناپذیر بود

معاون سابق باشگاه پرسپولیس گفت: حذف از لیگ قهرمانان آسیا اجتناب ناپذیر بود و امیدوارم دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

ابراهیم شکوری، معاون سابق باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد اتفاقات فوتبالی در سالی که گذشت، توضیحاتی را ارائه داد و در خصوص اتفاقات این سال برای پرسپولیس تاکید کرد: 1400 در مجموع برای پرسپولیس سال خوبی بود. در این سال پرسپولیس در سوپرجام به قهرمانی رسید و پس از آن نیز برای پنجمین سال متوالی قهرمانی در لیگ برتر را به افتخارات خود اضافه کرد تا روند خوب نتیجه گیری تیم همچنان ادامه دار باشد. شرایط پرسپولیس به گونه ای است که بعد از 5 سال قهرمانی همه تلاش می کنند جلوی موفقیت این تیم را بگیرند.

وی در مورد حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا در سال 1400 افزود: اگرچه این اتفاق اصلا اتفاق خوبی برای ما نبود اما بالاخره این مسئله روزی باید برای فوتبال ما پیش می آمد تا شاید به خودمان بیاییم. حذف از  آسیا اجتناب ناپذیر بود اما امیدوارم این تلنگر ما را به خودمان بیاورد. باشگاه ها باید بالاخره ساختارشان را درست کنند. ما اگر بخواهیم در آسیا و فوتبال دنیا حضور داشته باشیم باید با قوانین آنها پیش برویم. امیدوارم قدم هایی که در جهت اصلاح ساختار برداشته می شود با سرعت بیشتری پیگیری شود تا در سال 1401 اتفاق بدتری برای فوتبال ایران رخ ندهد.

شکوری با اشاره به روند خصوصی سازی سرخابی‌ها در سال 1400 و ادامه این مسیر در سال جدید تصریح کرد: خصوصی سازی یک اتفاق خوب و بزرگ برای فوتبال ما به خصوص برای پرسپولیس است و یکی از اصلی ترین خواسته های AFC این است که مالکیت باشگاه های فوتبال مشخص، شفاف و در اختیار مردم باشد. با تاکید بر اینکه واگذاری سهام اتفاق خوبی است و از آن حمایت می کنم اما احساسم بر این است که شاید روش فعلی نتواند مشکلات خصوصی سازی را حل کند. امثال من اگر حرف و صحبتی را در این زمینه مطرح می کنیم به این دلیل است دل مان برای پرسپولیس می سوزد و از خانواده فوتبال هستیم. امیدوارم با یک روش اصولی این اتفاق سرانجام مطلوبی داشته باشد و واگذاری پرسپولیس به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد نظرش درباره شرایط فوتبالی ایران در سال 1401 به خبرنگار برنا گفت: امیداورم سال جدید سال حل مشکلات ورزش به خصوص معضلات فوتبال باشد. ما باید برای حل مشکلات به کشورهای پیشرفته در این زمینه نگاه کنیم و ساختار و مشکلات زیربنایی را درست کنیم. این اتفاق می تواند به ما کمک کند در سال جدید کم کم فضا و شرایط بهتری را در فوتبال شاهد باشیم.

شکوری در مورد تیم ملی و شرایطش در سال منتهی به جام جهانی خاطرنشان کرد: در بحث فنی و فوتبالی با توجه به پتانسیل خوبی که داریم از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم و می توانیم با تکیه بر این مسئله اتفاقات خوبی را در جام جهانی رقم بزنیم اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در کنار قدرت فنی، تیم ملی به برنامه ریزی و پشتیبانی خوبی نیازمند است تا بتواند با شرایط کاملا آماده در قطر حضور پیدا کند، اتفاقی که امیدوارم برای تیم ملی رخ بدهد و شاهد این باشیم که ایران در جام جهانی یکی از تیم هایی باشد که شگفتی سازی خواهد کرد. لیاقت و شایستگی حضور در مراحل بالاتر جام جهانی را داریم به این شرط که شرایط غیرفنی و برنامه ریزی های صحیح برای تیم ملی صورت بگیرد.

مدیر سابق پرسپولیس در مورد آرزوهایش در سال جدید گفت: آرزوی ورزشی ام این است که ورزش در سال 1401 به دست ورزشی ها سپرده شود تا نیروهای کارآمدی که در ورزش داریم بتوانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند. برای ملت ایران هم آرزوی سلامتی و آرامش دارم و امیدوارم شر کرونا از سر همه مردم ایران و جهان کم شود.

انتهای پیام