شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارالمپیک#توکیو#ورزشکاران

شهریور؛ کسب مدال‌های رنگارنگ توسط ورزشکاران در پارالمپیک توکیو

شهریور؛ کسب مدال‌های رنگارنگ توسط ورزشکاران در پارالمپیک توکیو

سال 1400 با تمام فراز و نشیب‌های خود گذشت و در 12 بخش به مهم‌ترین اتفاقات آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ شهریور ماه 1400 مسابقات پارالمپیک برگزار شد. از 2 تا 14 شهریور ماه. رستمی 6 شهریورماه در کشتی 80 کیلوگرم اولین طلا را گرفت و پاپی در پرتاب نیزه نقره. 7 شهریور روز کسب 2 طلای جودو بود و 8 شهریور روز کسب طلای دوومیدانی و پرتاب وزنه توسط خسروانی و اولاد. نقره وزنه برداری 107 کیلو هم به پورمیرزایی رسید.

9 شهریور 2 ورزشکار بانوی ایرانی مدال گرفتند. متقیان در پرتاب نیزه و ساره جوانمردی در تپانچه بادی 10 متر طلا کسب کردند. رمضان بیابانی هم در کامپوند مردان نقره گرفت. زهرا نعمتی روز 11 شهریور یک طلا کسب کرد و اولاد و پیروج در دوومیدانی و پوررهنما هم در تکواندو نقره گرفتند. 13 شهریور تیم والیبال نشسته مردان رقبا را شکست داد و مدال طلا گرفت. عزیزی اقدم در تکواندو طلا گرفت، بیت سیاح و محمدیان هک در دوومیدانی مدال با ارزش نقره گرفتند. ماحصل اعزام ایرانیان به پارالمپیک تابستانی، 12 طلا، 11 نفره و یک برنز بود و رتبه سیزدهم.

مسابقات فصل جدید هم به نوعی برای سرخابی‌ها آغاز شد. استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم به مصاف الهلال رفت و 2-0 شکست خورد. پرسپولیس در لیگ قهرمانان یک بازی مقابل استقلال دوشنبه برگزار کرد و 1-0 برنده شد. تیم ملی فوتبال ایران در این ماه ماجراجوبی خود برای رسیدن به جام جهانی را آغاز کرد. 11 شهریور سوریه را با گل جهانبخش شکست دادیم و عراق در 16 شهریور با 3 گل مقهور قدرت شاگردان اسکوچیچ شد.

انتهای پیام