شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امور خارجه#وزیر امور خارجه

دیدار و گفت و گو وزیر امور خارجه کشورمان با سید حسن نصرالله

وزیر امور خارجه کشورمان با حجت الاسلام سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان دیدار نمود.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، حسین امیرعبداللهیان که برای گفتگو با مقامات و شخصیت‌های لبنان در این کشور به سر می‌برد، با حجت الاسلام سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان دیدار نمود.

در این ملاقات در خصوص وضعیت عمومی منطقه، تداوم مقاومت، تحولات سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین و همچنین بحران اوکراین بررسی و تبادل نظر گردید. همچنین روند مذاکرات، رفع تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران در وین و آخرین وضعیت گفتگوها میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی مورد توجه قرار گرفت.

گفتنی است، صبح امروز امیر عبدالهیان، با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار کرد.

 وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به سوریه وارد بیروت شد و این سفر به منظور ملاقات و رایزنی با مقامات لبنانی و چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی این کشور و همچنین دیدار با شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی وارد بیروت پایتخت لبنان است.

حسین امیرعبداللهیان همچنین با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان ملاقات و پیرامون موضوعات روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

وی در ادامه رایزنی‌ها با مقامات عالی رتبه لبنان، عصر پنج شنبه با نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

در این ملاقات امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورمان جهت همکاری متقابل با لبنان به منظور رفع نیاز‌های این کشور در زمینه انرژی از جمله در زمینه برق و گاز تأکید کرد و افزود: در این راستا علاقمند به توسعه مناسبات با لبنان هستیم.

انتهای پیام/