شهر خبر

تحلیلگر عراقی هشدار داد؛

«ریبر احمد بارزانی» حضور نظامی آمریکا در عراق را تضمین می‌کند

«ریبر احمد بارزانی» حضور نظامی آمریکا در عراق را تضمین می‌کند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق هشدار داد که اگر نامزد حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» به ریاست جمهوری برسد، حضور نظامی آمریکا در خاک عراق تضمین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «محمد کریم الساعدی» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی امروز جمعه سخنانی را در خصوص انتخاب رئیس جمهور جدید عراق مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناس مسائل سیاسی عراق با هشدار درباره ریاست جمهوری «ریبر احمد بارزانی» نامزد حزب دموکرات کردستان برای تصدی پست مذکور، گفت: اگر بارزانی رئیس جمهور شود، تداوم حضور نظامی آمریکا در خاک عراق تضمین خواهد شد.

این شخصیت عراقی در ادامه عنوان کرد: در صورت رئیس جمهور شدن ریبر احمد بارزانی، آمریکا از تداوم حضور نظامی خود در خاک عراق فراغ بال پیدا خواهد کرد؛ چراکه در این صورت دو سومِ نمایندگان پارلمان دیگر اعتراض به تداوم این حضور نظامی نخواهند داشت.

گفتنی است، قرار است فردا شنبه جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور این کشور تشکیل شود. هیئت هماهنگی شیعی اعلام کرده است که در این جلسه حاضر نخواهد شد. طبق اعلام رسانه‌های عراقی، در صورت عدم مشارکت هیئت هماهنگی شیعی در جلسه پارلمان و به حد نصاب نرسیدن آن، عملاً جلسه‌ای تشکیل نخواهد شد.