شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس جمهور

اردوغان: سامانه اس ۴۰۰ دیگر بخشی از منظومه دفاعی ترکیه شده است

اردوغان: سامانه اس 400 دیگر بخشی از منظومه دفاعی ترکیه شده است

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه موضوع سامانه اس ۴۰۰ پایان یافته است، گفت: این سامانه دیگر بخشی از منظومه دفاعی ما شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه در بازگشت از اجلاس سران ناتو در بروکسل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به صورت تلفنی گفتگو خواهم داشت، اظهار داشت: با پوتین نیز در پایان این هفته یا آغاز هفته آینده احتمالاً گفتگویی داشته باشم. درباره دیدارهایم در نشست سران ناتو گفتگو خواهیم داشت. پوتین باید معمار گام‌هایی باشد که برای صلح برداشته می شود.

وی درباره شرکتهای غربی مستقر در روسیه که قصد خروج از این کشور را دارند نیز گفت: نه تنها شرکتهای آمریکایی، بلکه بسیاری از برندهای دنیا قصد خروج از روسیه را دارند، طبیعی است که اگر بخواهند به کشور ما بیایند، درهای ما به رویشان باز است.

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر خروج بیش از 5 هزار شرکت آمریکایی از روسیه منتشر شده بود که سفیر این کشور در ترکیه پیشنهاد داده بود که این شرکتها به ترکیه بیایند.

رئیس جمهور ترکیه درباره موضوع پیشنهاد آمریکا پیرامون انتقال سامانه موشکی اس 400 به اوکراین در قبال عادی سازی روابط نیز اظهارداشت: موضوع اس 400 برای ما تمام شده و این سامانه دیگر بخشی از سامانه دفاعی ما شده است.

انتقال سامانه موشکی اس 400 به اوکراین و در ازای آن، وارد کردن مجدد ترکیه به پروژه اف 35 و برداشتن تحریم های اعمال شده علیه این کشور از سوی آمریکا، یکی از پیشنهادات معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به ترکیه بود.

اردوغان در خصوص روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی نیز گفت: در حال حاضر قصد ندارم به جزئیات بپردازم. انشاالله در آینده پیش روی ما موضوعات مختلف انرژی قرار خواهد گرفت که شما وقتی از آنها مطلع شوید با خود خواهید گفت که این از کجا آمد.

 

انتهای پیام/