شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

روسیه از نزدیکی کیف عقب نشین کرد

روسیه از نزدیکی کیف عقب نشین کرد

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود مدعی شد که روند پیش‌روی روسیه در اوکراین کند شده و از مواضع خود در نزدیکی کی‌یف عقب نشینی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: ضد حملات اوکراین و عقب نشینی نیروهای روسیه در خطوط تدارکاتی، به اوکراین اجازه داده است تا شهرها و مواضع دفاعی خود را تا 35 کیلومتری شرق کی‌یف دوباره اشغال کند.

بر اساس این ارزیابی، نیروهای اوکراینی احتمالاً به تلاش برای عقب راندن نیروهای روسیه در امتداد محور شمال غربی از کی‌یف به سمت فرودگاه هوستومل ادامه خواهند داد.

وزارت دفاع انگلیس اضافه کرد: در جنوب اوکراین، پیش‌روی نیروهای روسیه به دلیل مسائل لجستیک و مقاومت اوکراین کند شده است؛ اما آن‌ها همچنان برای حرکت به سمت غرب، تلاش می‌کنند تا میکولایف را دور بزنند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

دیروز بروکسل میزبان سه نشست شامل اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در خصوص موضوع اوکراین بود. رهبران گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام