شهر خبر

اسرائیل با حملات متعدد به سوریه درصدد تحریک روسیه به پاسخگویی است

اسرائیل با حملات متعدد به سوریه درصدد تحریک روسیه به پاسخگویی است

سفیر روسیه در دمشق با انتقاد شدید از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: هدف از این حملات، افزایش تنش‌ها و اجازه به غرب برای انجام فعالیت‌های نظامی در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری برنا، روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در گزارشی نوشت: الکساندر افیموف سفیر روسیه در سوریه با هشدار نسبت به حملات هوایی اسرائیل در سوریه گفت که این حملات با هدف «تحریک» روسیه به پاسخگویی انجام می‌شود.

این سخنان، قوی‌ترین محکومیت روسیه درباره عملیات‌های نظامی صهیونیست‌ها در سوریه بوده است.

این روزنامه نوشت: این اظهارات در زمانی مطرح می‌شود که حمله نظامی روسیه به اوکراین در حال انجام است و مقامات اسرائیلی آن را محکوم کرده‌اند. اسرائیل تاکنون هزاران تن کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده و یک بیمارستان صحرایی را نیز در این کشور افتتاح کرده است.

یاییر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در نشستی در دانشگاه ریچمان گفت: ما ناچار به ایجاد موازنه‌ای بین منافع امنیتی خود در سوریه با همکاری‌های خود با روسیه هستیم. از طرف دیگر تعهداتی اخلاقی نیز نسبت به حمله روسیه به اوکراین داریم.

وی اظهار داشت: ما این حمله را محکوم کرده‌ایم، یک بیمارستان صحرایی را به اوکراین فرستاده‌ایم، اما باید از احتمال اینکه یک خلبان اسرائیلی در سوریه سقوط کرده و زندانی شود هم جلوگیری کنیم. فکر کنید که این موضوع با جامعه اسرائیلی چه خواهد کرد؟ این موضوع تا چه اندازه با امنیت ملی ما مرتبط است؟

در اوایل ماه جاری سفارت روسیه در رژیم صهیونیستی در بیانیه ای با بیان اینکه همکاری نظامی با تل آویو در سوریه ادامه دارد، نوشت: مقامات نظامی ما مسائل عملیاتی را به طور روزانه با یکدیگر هماهنگ می‌کنند. این مکانیزم ثابت کرده که مفید است و ادامه خواهد یافت.

براساس گزارشی که خبرگزاری اینترفکس روسیه از قوی وزارت دفاع روسیه در اوایل ماه ژانویه امسال منتشر کرد، جت‌های جنگنده سوریه و روسیه به طور مشترک در حریم هوایی سوریه از جمله در بلندی‌های جولان گشتزنی می‌کنند و برنامه دارند تا این پروازها به طور مداوم ادامه یابد.

در ماه فوریه امسال، روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت نمی‌شناسد.

آخرین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه در روز هفتم ماه مارس به منطقه‌ای نزدیک به فرودگاه دمشق انجام شد که در جریان آن دو نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران نیز چند روز بعد در بیانه‌ای تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بدون شک بهای چنین جنایاتی را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام