شهر خبر

شخصیت عراقی:

عربستان و آمریکا طراح توطئه حذف هیئت هماهنگی از صحنه سیاسی هستند

عربستان و آمریکا طراح توطئه حذف هیئت هماهنگی از صحنه سیاسی هستند

عضو هیئت هماهنگی شیعیان عراق تأکید کرد: ما با عدم مشارکت در جلسه روز شنبه برای انتخاب رئیس جمهور، توطئه آمریکا، عربستان و امارات برای حذف هیئت هماهنگی از فرایند سیاسی را ناکام می گذاریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «سعد السعدی» عضو ارشد هیئت هماهنگی شیعیان عراق به تلاش‌ها برای حذف هیئت مذکور از فرایند سیاسی عراق واکنش نشان داد و گفت: با این توطئه مقابله می‌کنیم. ما در جلسه روز شنبه برای انتخاب رئیس جمهور شرکت نمی‌کنیم تا جلسه به حد نصاب نرسد و توطئه مذکور ناکام بماند.

بر اساس این گزارش، عضو ارشد هیئت هماهنگی شیعی در ادامه یادآور شد: اعضای هیئت هماهنگی شیعی در پارلمان یک سومِ مجموع نمایندگان را در بر می‌گیرند. ما آن را یک سومِ تضمین کننده می‌خوانیم.

وی یادآور شد: هیئت هماهنگی تنها در صورتی در تصمیم خود مبنی بر عدم مشارکت در جلسه انتخاب رئیس جمهور تجدیدنظر خواهد کرد که جریان صدر متحدان آن مسیر توافق و تفاهم با این هیئت را در پیش گیرند.

این شخصیت عراقی عنوان کرد: اکنون با یک توطئه برای حذف هیئت هماهنگی شیعی از صحنه سیاسی عراق مواجه هستیم؛ توطئه ای که ساخته و پرداخته امارات، عربستان، ترکیه و آمریکا است و مسعود بارزانی قصد دارد آن را اجرا کند. بار دیگر تأکید می‌کنیم که ما با عدم مشارکت در جلسه روز شنبه این توطئه را خنثی می‌کنیم.

عربستان، امارات و آمریکا طراح توطئه حذف هیئت هماهنگی از صحنه سیاسی عراق هستند