شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لرستان#دریاچه#دریاچه گهر

دریاچه گهر دورود نگین فیروزه ای لرستان

دریاچه گهر دورود نگین فیروزه ای لرستان

دریاچه گهر که همگان از آن به عنوان نگین اشترانکوه یادمی کنند ازمهمترین جاذبه های گردشگری لرستان به حساب می آید که به نگین اشترانکوه شهره است.

به    گزارش    خبرگزاری    برنا    از    لرستان   ؛    دریاچه گهر که همگان از آن به عنوان نگین اشترانکوه یادمی کنند ازرویایی ترین مناظر دیدنی لرستان به حساب می آید که در شهرستان دروودواقع است .

دریاچه گهردر ارتفاع 2350متری از سطح دریا قرار داردودارای پوشش گیاهی وحیات وحش مناسبی می باشد.

دریاچه گهر شامل دو بخش گهر بزرگ (کله گهر) و گهر کوچک (کره گهر) می‌شود. دریاچه گهر بزرگ که عرض آن بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر است و طولش به ۱۸۰۰ متر می‌رسد، هر ساله پذیرای جمعیت زیادی از گرشگران داخلی و خارجی است. بارش سالانه این منطقه اغلب به‌شکل برف و حدود ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلی‌متر است که در فصول سرد سال، موجب یخ‌زدی سطح دریاچه می‌شود و مناظر بدیعی را پیشکش طبیعت‌گردها و گردشگران می‌کند. دریاچه گهر کوچک با وسعت تقریبی پنج هکتار، حدود دو کیلومتر با گهر بزرگ فاصله دارد.

این دریاچه به خاطر زیبایی وگیرایی پرجاذبه اش سالانه میزبان  جمعیت زیادی از گردشگر است وبه موقعیت گردشگری لرستان امتیاز بالایی داده است.

برای بازدید از این دریاچه زیبا و لذت بردن از آن با توجه به اینکه دریاچه گهر در پشت اشترانکوه قرار دارد، برای رسیدن به آن باید کوه را دور بزنید که این امر از طریق دو مسیر الیگودرز و دورود میسر است.

چون دسترسی به دریاچه از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر نیست؛ لازم است که  با خودرو شخصی یا همراه تورهای فصلی  به سیاحت این  دریاچه رفت.

انتهای پیام