شهر خبر

رئیس هیئت اعزامی به اجلاس بین‌المجالس اندونزی: اتحادیه بین‌المجالس روح و جوهره بیطرفی خود را همیشه حفظ کند

رئیس هیئت اعزامی به اجلاس بین‌المجالس اندونزی با تقدیر از تلاش‌های اتحادیه بین المجالس برای بررسی و حل و فصل مسائل مبتلا به جهانی، گفت: اتحادیه بین‌المجالس باید روح و جوهره بیطرفی خود را همیشه حفظ کند
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در اجلاس ١٤٤ اتحادیه بین المجالس، بالی اندونزی ظهر امروز پنجشنبه،  با دوارته پاچکو رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مجتبی رضاخواه، رئیس هیئت اعزامی به اجلاس بین‌المجالس اندونزی با تقدیر از تلاش‌های اتحادیه بین المجالس برای بررسی و حل و فصل مسائل مبتلا به جهانی، گفت: اتحادیه بین‌المجالس باید روح و جوهره بیطرفی خود را همیشه حفظ کند و در مورد تحولات اوکراین هم جای بحث زیادی وجود دارد که تنها در قالب موضوعات این اجلاس نمی‌گنجد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی دارد در فعالیت‌های اتحادیه مشارکت فعال داشته باشد و ما برنامه‌های مدونی برای فعالیت‌های آینده اتحادیه داریم.


دوارته پاچکو رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در ادامه این دیدار از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال اتحادیه یاد کرد و گفت: اتحادیه بین المجالس با تمام اعضای خود روابط مناسبی دارد و از همه اعضاء برای همکاری و مشارکت فعال و برابر دعوت می‌کند.

وی در خصوص اوکراین نیز تصریح کرد: اوکراین شرایط دشواری دارد و ما در اجلاس بالی تلاش می‌کنیم توجه نمایندگان جهان را به حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه دو کشور عضو اتحادیه جلب کنیم.

در این دیدار همچنین محمودوند، فتحی و الهام آزاد حضور داشتند. محسن فتحی در این دیدار پیشنهاد داد که با توجه به شرایط غیر قابل پیش بینی همچون کرونا برای جهان، اتحادیه بین المجالس کمیته‌ای را در خصوص سلامت و بهداشت دایر کند.

گفتنی است، مرتضی محمودوند نیز مطرح کرد که امکان انجام فعالیت‌های علمی مشترک بین ایران و اعضای اتحادیه وجود دارد.
 

انتهای پیام/