شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شطرنج#ورزشکاران

شادی پریدر: شطرنج در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد/ کنکاش در زندگی خصوصی ورزشکاران کار درستی نیست

شادی پریدر: شطرنج در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد/ کنکاش در زندگی خصوصی ورزشکاران کار درستی نیست

نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج گفت: کنکاش در زندگی خصوصی ورزشکاران کار درستی نیست.

شادی پریدر، نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج، درباره ارزیابی خود از عملکرد فدراسیون در سالی که سپری شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: خدا را شکر شطرنج ایران همچنان در مسیر پیشرفت است. در بخش آقایان شطرنج ایران بسیار خوش درخشید. امین طباطبایی موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جهانی نتایج خوبی را کسب کند که افتخار بزرگی برای شطرنج ایران بود. خادم الشریعه هم تا مرحله یک هشتم قسمت بانوان جهانی صعود کرد. پرهام مقصودلو موفق شد عنوان سوپراستاد بزرگی خود را کسب و ثابت کند که تنها سوپراستاد بزرگ ایران است و این به آن معنا است که در جمع 20 بازیکن برتر جهان قرار گرفته است.

وی افزود: مبینا علی نسب هم در مسابقات بین المللی تونس و هم مسابقات بین المللی نروژ نتایج بسیار خوبی کسب کرد. امین طباطبایی موفق شد در مسابقات مسترز شارجه به مقام اول دست یابد. برای اولین بار توسط این شطرنجباز کشورمان ما سهمیه مسابقات جایزه بزرگ را کسب کردیم. در مجموع خوب بودیم و به نظرم با توجه به اینکه کرونا بود اما شطرنج متوقف نشد. سال جدید هم در مسابقات آسیایی هانگژو هستیم و برای حضور هرچه بهتر مربی خارجی به خدمت گرفتیم.

پریدر در خصوص برنامه‌های سال جدید اینگونه توضیح داد: در سال 1400 یکی از مشکلات بچه ها این بود که مربی خارجی نداشتند و خوشبختانه تلاش شده که برای سال جدید این مشکلات برطرف شود. منطقی این است که در بازیهای آسیایی بچه‌های ما مدال آور باشند و اگر اتفاقی پیش نیاید قطعا شاهد مدالهای خوش رنگی در چین خواهیم بود ولی کلا ورزش قابل پیش بینی نیست. آنچه که مسلم است نفرات ما تلاش خواهند که بهترین نتیجه را رقم بزنند و فدراسیون هم قطعا پشت آنها است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون با اشاره به حضور مربی خارجی ادامه داد: در زمینه بودجه احتیاج به کمک داریم یعنی آوردن مربی خارجی در این مقطع با کمک کمیته ملی اتفاق افتاد و امیدواریم که باز هم برای اردوهای بعدی این کمک شامل حال فدراسیون شطرنج شود.

وی در مورد اتفاقات تلخ و شیرین رخ داده در این رشته گفت: اتفاقات شیرین برای شطرنج کم نبود که به نظرم صعود امین و سوپر استاد بزرگی پرهام جزو اتفاقات خوب سال 1400 بود. اتفاقات تلخ هم داشتیم ولی ترجیح می دهم که در ابتدای سال جدید در مورد تلخی ها حرف نزدنم.

پریدر با گلایه از صحبت‌های مطرح شده در مورد سارا خادم الشریعه بیان کرد: بچه‌های شطرنج با حداقل ترین امکانات افتخارآفرینی می کنند و اینکه بخواهیم در زندگی شخصی کنکاش کنیم اتفاق قشنگی نیست. به دنیا آوردن فرزند در خارج از ایران مربوط به مسائل شخصی ساراست و کسی نمی توان در این مورد اظهارنظری کند. ما بازیهای آسیایی را در پیش داریم و کاش بی خود و بی جهت برای ملی پوشان حاشیه درست نکنیم.

انتهای پیام