شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارک ملی#خبر#شهرستان#بافت#دانید؟

از پارک ملی خبر در شهرستان بافت چه می دانید؟

از پارک ملی خبر در شهرستان بافت چه می دانید؟

پارک ملی خبر در شهرستان بافت با جنگل‌های انبوه و رودخانه‌های پرآب به ویترینی از گونه‌های گیاهی و جانوری در حال انقراض همچون عقاب طلایی و یوزپلنگ آسیایی تبدیل شده است و به بهشت گم‌شده کویر شهرت دارد. یک گردشگر یا متخصص با حضور در پارک ملی خبر کرمان، در همان قدم اول از برخورد با شگفتی‌های فراوان این پارک عظیم در دل کویر هیجان‌زده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پارک ملی خبر یکی از مناطق حفاظت شده در شهرستان بافت استان کرمان است که ۱۴۹ هزار و ۹۸۳ هکتار وسعت دارد، این پارک بدلیل دارا بودن تنوع زیستی ناشی از وجود ارتفاعات، دشت‌های متعدد، حوزه‌های آبخیز متنوع در استان و کشور کم نظیر است.

پارک ملی خبر یازدهمین منطقه‌ای است که در ایران عنوان پارک ملی را به خود اختصاص داده است و در سال ۱۳۵۰با عنوان منطقه حفاظت شده و در سال ۱۳۵۴ تحت عنوان پناهگاه حیات وحش خبر و روچون مورد حفاظت قرار گرفت و در نهایت در سال ۱۳۷۰ به عنوان منطقه گردشگری فرهنگی در سازمان فرهنگی یونسکو به ثبت رسید و در سال ۱۳۷۸ قسمت عمده این منطقه به پارک ملی ارتقاء یافت.

پارک ملی خبر زیستگاه جانورانی از جمله پلنگ، گربه، کل و بز، شاه روباه، قوچ و میش، شغال، کفتار، گراز، کارآکال، گرگ، آهو، خرگوش، عقاب طلایی، عقاب دو برادر، عقاب مارخور، دلیجه کوچک، هما، کرکس، شاهین، آهو بره، کبک، تیهو، پری شاخ، قمری معمولی، باقرقره، سینه سیاه و پرنده جیرفتی است.

حدود ۴۷۰ گونه گیاهی در پارک ملی خبر شناسایی شده است و این پارک بدلیل دارا بودن تنوع زیستی ناشی از وجود ارتفاعات، دشت‌های متعدد، حوزه‌های آبخیز متنوع، اختلاف شرایط اقلیمی و سه نوع آب و هوای سردسیری، معتدل و گرمسیری در کشور کم‌ نظیر است.
انتهای پیام