شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#حمله شیمیایی

واکنش جوبایدن به حمله شیمیایی احتمالی روسیه به اوکراین

واکنش جوبایدن به حمله شیمیایی احتمالی روسیه به اوکراین

جوبایدن احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی در جریان عملیات نظامی خود در اوکراین را مطرح و آن را یک تهدید واقعی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی در جریان عملیات نظامی خود در اوکراین را مطرح و آن را یک تهدید واقعی توصیف کرد.

بایدن امروز چهارشنبه در حالی که کاخ سفید را قبل از سفر به بروکسل برای شرکت در نشست اضطراری ناتو ترک می‌کرد، در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمله شیمیایی روسیه به اوکراین به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم این یک تهدید واقعی است.

رئیس جمهور آمریکا متعهد شد که در نشست فردا در بروکسل در مورد این موضوع با رهبران گفتگو کند.

مسکو صحبت‌های مطرح شده در مورد حمله شیمیایی به اوکراین را رد کرده است و از آمادگی «ناسیونالیست های اوکراینی» برای حملات شیمیایی احتمالی خبر داده است.

پیش از این نیز جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه ABC گفت: مقامات نشانه‌هایی از حمله شیمیایی یا بیولوژیکی قریب‌الوقوع روسیه را ندیده‌اند، اما می‌گویند ما این موضوع را بسیار بسیار زیر نظر داریم. وی افزود: بار دیگر تاکید می‌کنم که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از حمله شیمیایی قریب‌الوقوع ندیده‌ایم، اما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم.