شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیفون#جدید#اپل

مشخصات آیفون جدید اپل لو رفت + عکس

تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس ابعاد گوشی‌های آینده اپل را لو داد.

فناوری مشخصات آیفون جدید اپل لو رفت + عکس

اپل در حال توسعه نسل بعدی آیفون‌هاست و هرچند وقت یکبار شاهد افشای اطلاعات جدیدی درباره آن‌ها هستیم. حالا تصاویر شماتیک مدل‌های پرو آیفون ۱۴ افشا شده که علاوه بر تایید استفاده از حفره درون نمایشگر بجای ناچ، ابعاد این گوشی‌ها را هم برملا می‌کند. ضخامت این محصولات کمی افزایش می‌یابد.

تا به امروز گزارش‌ها، رندرها و طرح‌های زیادی از نسل بعدی آیفون‌ها منتشر شده و همین چند روز پیش هم طرح‌های CAD مدل پرو به اینترنت راه پیدا کردند. حالا یکی از منابع معتبر دنیای فناوری به نام «مکس وینباخ»، تصاویر شماتیک جدیدی از مدل‌های پرو آیفون ۱۴ منتشر کرده که ابعاد آن‌ها را مشخص می‌کند.

افزایش کم ضخامت مدل‌های پرو آیفون ۱۴

این تصاویر گوشی‌های آینده اپل را در زوایای مختلف نمایش می‌دهند و ابعاد به میلی‌متر روی آن‌ها نوشته شده است. طراحی پنل جلویی تغییر کرده و بجای ناچ، با دو حفره برای سیستم فیس آیدی و دوربین سلفی روبه‌رو هستیم، البته ظاهرا تنها امسال آیفون به یک حفره قرصی شکل برای فیس آیدی مجهز می‌شود و سال ۲۰۲۳، این سیستم به زیر نمایشگر منتقل می‌شود.

آیفون ۱۴ پرو

طراحی پنل پشتی تفاوتی با نسل کنونی ندارد و همچنان با یک ماژول دوربین مربعی شکل با سه سنسور دوربین و فلاش LED روبه‌رو هستیم. با این حال، ضخامت این گوشی‌ها ۰.۲ میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند. در جدول زیر ابعاد احتمالی مدل‌های پرو آیفون ۱۴ و آیفون ۱۳ را می‌بینید:

 

 

ابعاد آیفون 14 پرو آیفون 13 پرو آیفون 14 پرو مکس آیفون 13 پرو مکس
ارتفاع (میلی‌متر) 147.46 146.7 160.7 160.8
عرض (میلی‌متر) 71.45 71.5 77.58 78.1
ضخامت (میلی‌متر) 7.85 7.65 7.85 7.65

طبق این طرح‌ها، برآمدگی دوربین هم در آیفون‌های بعدی افزایش پیدا می‌کند. برای مثال برآمدگی دوربین در آیفون ۱۳ پرو مکس برابر ۳.۶۰ میلی‌متر است، اما برای نسل بعدی‌اش با برآمدگی ۴.۱۷ میلی‌متر روبه‌رو می‌شویم. البته ابعاد ماژول دوربین هم افزایش ۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

در حالی که برخی منابع از عدم وجود برآمدگی برای دوربین نسل بعدی آیفون‌ها خبر داده بودند، طبق این تصاویر نه تنها این برآمدگی حذف نمی‌شود، بلکه ضخامتش هم بیشتر می‌شود. البته با توجه به اینکه شایعات می‌گویند اپل به سراغ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین مدل‌های پرو می‌رود، این افزایش برآمدگی چندان تعجب‌برانگیز نیست.

 

 

منبع: دیجیاتو