شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریاست جمهوری#عراق#تعداد

توسط جریان صدر صورت گرفت؛

اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق

اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق

در نشستی که تعداد کرسی‌های آن از ۱۶۵ کرسی فراتر نرفت جریان صدر، ریبر احمد را به نوان نامزد سمت ریاست جمهوری عراق و جعفرالصدر را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی کرد.

به گزارش مشرق، در نشستی که تعداد کرسی‌های آن از ۱۶۵ کرسی فراتر نرفت جریان صدر، ریبر احمد را به نوان نامزد سمت ریاست جمهوری عراق و جعفرالصدر را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی کرد.

مقتدی صدر در توئیتی با تبریک به مردم عراق به خاطر تشکیل فراکسیون اکثریت و نیز اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری و نخست وزیری از این موضوع به عنوان یک دستاورد بی نظیر و مهم یاد کرد.

طبق اعلام حسن العذاری سخنگوی فراکسیون صدر عراق این ائتلاف جدید «انقاذ الوطن» (نجات میهن) نام دارد. به گفته وی، این ائتلاف شامل فراکسیون صدر، ائتلاف «السیاده» (اهل تسنن) و «حزب دموکراتیک کردستان» (کُردها) است.

محمد الصهیود عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق امروز چهارشنبه سخنانی را در خصوص راهکار برون رفت از بن بست سیاسی کنونی در این کشور مطرح کرد. عضو ائتلاف دولت قانون و نماینده سابق پارلمان عراق در این خصوص اظهار داشت: توافق میان هیئت هماهنگی شیعی و جریان صدر تنها راهکار برون رفت از بن بست سیاسی در عراق محسوب می‌شود.

این شخصیت عراقی اظهار داشت: برای اینکه بتوان از بن بست سیاسی در عراق خارج شد باید فراکسیون اکثریت پارلمانی را با مشارکت نمایندگان هیئت هماهنگی شیعی و نمایندگان جریان صدر، تشکیل داد.

منبع: مهر