شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#علوم پزشکی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

تشریح جزئیات نسخه نویسی اجتماعی/ مداخلات بهداشتی به شکل منطقه ای

تشریح جزئیات نسخه نویسی اجتماعی/ مداخلات بهداشتی به شکل منطقه ای

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره اجرای طرح نسخه نویسی اجتماعی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی، با اشاره به چشم انداز برنامه‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: تمرکز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ارائه خدمات با کیفیت‌تر به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات مردم با دارو و توصیه‌های درمانی برطرف نمی‌شود، بلکه ریشه آن در محیط و الگوی زندگی است.

سهرابی گفت: بسیاری از بیماری‌ها، ریشه در سلامت محیط دارند بنابراین مداخلات پیشگیرانه بهداشتی می‌تواند در کاهش ایجاد آن اثر داشته باشد.

وی تاکید کرد: استرس‌های ناشی از بیکاری، مشکلاتی که در پی اعتیاد برای فرد یا خانواده ایجاد می‌شود، علاوه بر جنبه‌های شخصیتی ریشه‌های اجتماعی دارد که بدون شک اقدامات سیاستگذاران حوزه سلامت می‌تواند از آثار زیانبار آن بکاهد.

سهرابی، مداخلات جامعه محور و افزایش زیرساخت‌های حوزه سلامت را اصلی ترین رویکرد سال ۱۴۰۱ معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خانه‌های مشارکت مردم در سلامت به عنوان نهاد واسط با معاونت بهداشتی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه از طریق خانه‌های مشارکت برنامه‌ها از حوزه بهداشت به درون خانه‌های مردم منتقل می‌شود، توضیح داد: خانه‌های مشارکت بهداشت با دو رویکرد جلب مشارکت مردمی و همکاری بین‌بخشی فعالیت می‌کنند.

به گفته سهرابی، با کمک و همکاری بیشتر با مردم می‌توانیم خدمات را بر اساس نیازهای جامعه طراحی و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: نسخه نویسی اجتماعی به این شکل است که در هر منطقه‌ای مشکلات منطقه بررسی می‌شود و بر اساس آن مداخلات بهداشتی و اجتماعی انجام خواهد شد.

سهرابی با اشاره به اینکه تا زمانی که اقشار مختلف مردم وضعیت معیشتی مناسبی نداشته باشند نمی‌توانند برای سلامت هزینه کنند، گفت: در خانه‌های مشارکت موضوعاتی همانند توانمند سازی و خود اشتغالی مردم با کمک نهادهای مختلف دنبال می‌شود و به عبارت دیگر ما در صدد افزایش رفاه مردم هستیم.

وی با بیان اینکه جنبه‌های روانی و اجتماعی بیماری‌ها در سیستم بهداشتی و درمانی مغفول مانده، اظهار امیدواری کرد که معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دانشگاهی پیشرو در زمینه پاسخگویی اجتماعی در سال جدید نیز بتواند بسته خدمتی متناسب با نیازهای جامعه ارائه دهد.