شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قم#روستا#وشنوه#ییلاق#هزاران#ساله

روستا وشنوه قم ، ییلاق هزاران ساله

روستا وشنوه قم ، ییلاق هزاران ساله

یکی از فضاهای گردشگری قم، روستاهای این استان است که توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از قم، روستای وشنوه در ۶۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر قم و در بخش کهک واقع شده است. این منطقه‌ی ییلاقیِ زیبا، بسیار کهن بوده و قدمت آن به هزاره‌ی چهارم و سوم قبل از میلاد می‌رسد. این روستا یکی از زیباترین جاهای دیدنی قم است که با طبیعتی بکر و چشم‌نواز، گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را به خود جذب می‌کند.

معماری پلکانی روستای وشنوه، وجود خانه‌ها و اماکن تاریخی و مذهبی با قدمت طولانی و نیز وجود غار زیبا و شگفت‌انگیز وشنوه که در کوهستان اردهال، در ۶ کیلومتری روستا واقع شده، از جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود. شغل مردم این ناحیه زراعت و دامداری است. در دره‌های اطراف روستای وشنوه، درختان بسیار قدیمی گردو و بادام وجود دارد. رودخانه‌ی وشنوه نیز از وسط روستا می‌گذرد و منظره‌ی بسیار زیبایی به آن می‌بخشد. نخستین معدن مس ایران نیز در این روستای قدیمی قرار دارد.

آدرس روستای وشنوه قم :  فاصله ۶۰ کیلومتری از قم

 

 

دره‌ قاهان

 

دره‌ی قاهان، دره‌ای به طول ۳۰ کیلومتر، که در مرز استان قم و استان مرکزی و ۳۵ کیلومتری جاده‌ی ساوه – سلفچگان قرار گرفته است؛ از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری قم به شمار می‌رود.

این دره شامل روستاهای متعددی با نام‌های بنابر، نویس، انجیله، آقلک، جمزقان، کاسوا و قاهان است و روستاهای پایین‌ترِ دره یعنی کاسوا، نویس و انجیله فضای کوهستانی‌تری دارند. این منطقه دارای قنات‌های زیادی است که آب منطقه از طریق آن‌ها تأمین می‌شود. رفتن به این دره‌ی بکر و زیبا که هر فصلِ آن زیبایی‌های منحصر به فردی دارد و بازدید از روستاهای بی‌نظیر آن را به دوستداران طبیعت پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس دره قاهان قم : شهر قم،  ۳۵ کیلومتری جاده ساوه_سلفچگان

index