شهر خبر
گفت‌وگو|

نماینده مجلس: تولید قوانین در کشور محدود شود

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۲هزار عنوان قانون داریم که این رقم نسبت به سایر کشور‌ها بسیار زیاد است؛ لذا ما باید تولید قوانین در کشور را محدود کنیم و همچنین به عملیاتی کردن این قوانین توجه داشته باشیم.
بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با میزان، در ارزیابی خود مبنی بر رویکرد نظارتی مجلس در سالی که گذشت اظهار داشت: به واقع دیوان محاسبات کشور به عنوان بال نظارتی مجلس قلمداد می‌شود.

وی تاکید کرد: از این رو سال گذشته دیوان محاسبات کشور دوران پرکاری را سپری کرد و یکی از موفق‌ترین دوران مدیریتی خود را رقم زد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دیوان محاسبات در سال گذشته به سرعت گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرد و حتی پیشنهادات مناسبی را برای بودجه سال ۱۴۰۰ آماده ساخت.

وی تاکید کرد: همچنین در کنار این موضوعات مجلس هم یکی از روز‌های خود را به روز‌های نظارتی صحن تبدیل کرد و پیرامون موضوعات مختلف از مسئولین گزارش‌هایی را دریافت کرد. البته بنده معتقدم مقداری این فرآیند نظارتی قابل قبول نیست و مجلس باید خیلی بیشتر از این‌ها به موضوعات نظارتی ورود پیدا کند.

این نماینده مجلس با اشاره به تورم قوانین در کشور بیان داشت: ما بیش از ۱۲ هزار عنوان قانون داریم که این رقم نسبت به سایر کشور‌ها بسیار زیاد است؛ لذا ما باید تولید قوانین در کشور را محدود کنیم و همچنین به عملیاتی کردن این قوانین توجه داشته باشیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مجلس اگر بتواند بیش از پیش به حوزه نظارت ورود پیدا کند حتماً امور مردم ساماندهی بهتری پیدا خواهد کرد.
 

انتهای پیام/