شهر خبر

ادعای کارگردان «زخم کاری» در مورد مهم‌تر بودن نظر مردم از حضور در جشنواره

ادعای کارگردان «زخم کاری» در مورد مهم‌تر بودن نظر مردم از حضور در جشنواره

محمدحسین مهدویان می‌گوید نخستین وظیفه‌ای که برای خود قائل است درست تعریف کردن داستان و سرگرم کردن مردم است و نظر منتقدان و حضور یا عدم حضور در جشنواره برایش در الویت دوم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین مهدویان، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، مهمان رامبد جوان در برنامه «خندوانه» شد. 

او در بخشی از این برنامه در مورد معیارش هنگام فیلمسازی، گفت: «ما فیلمسازها اگر در این حرفه هستیم و این کار را انجام می‌دهیم، مانند هر انسان دیگری، وظیفه‌ای بر دوش‌مان است و آن هم این است که اول از همه برای مردم به درستی قصه تعریف کنیم و سرگرم‌شان کنیم. حال از این قصه ممکن است هر کسی درکی داشته باشد ولی ما موظفیم داستان‌مان را به درستی تعریف کنیم. در آن لحظه واقعا فقط به مردمی که قرار است فیلم را ببینند فکر می‌کنم و نه چیز دیگر حالا بعدا منتقدان فیلم را می‌بینند و فیلم به جشنواره‌ای می‌رود ولی در آن لحظه که فیلم را می‌سازم واقعا و واقعا فقط به آدم‌هایی که قرار است بنشینند و فیلم مرا ببینند فکر می‌کنم و نه چیز دیگری و نمی‌گذارم چیز دیگری ذهنم را درگیر کند.»  

او در جواب رامبد جوان که پرسید «پس در آن لحظه به این فکر می‌کنی که این جایش را دوست دارند یا نه، این جایش را متوجه می‌شوند یا نه»، گفت: «بله، گاهی اوقات با آدم‌هایی که سر صحنه فیلمم هستند حرف می‌زنم و می‌گویم ببین این‌جا تماشاگران میخکوب می‌شوند، این‌جا می‌خندند، این‌جا شوک می‌شوند و... بعضی وقت‌ها هم حدس‌هایم درست نیست ولی معیارم این است که واکنش تماشاگر را حدس بزنم و با این حدسیات پیش بروم.»  

۲۵۹۲۵۹