شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نوجوانان#هندبال

هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا| برای نخستین بار ایران قهرمان مسابقات شد

هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا| برای نخستین بار ایران قهرمان مسابقات شد

تیم هندبال نوجوانان دختر ایران با پیروزی مقابل سوریه، عنوان قهرمانی مسابقات هندبال نوجوانان آسیا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان در چهارمین دیدار خود در مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر آسیا در قزاقستان با نتیجه 36 بر 21 برابر سوریه به برتری رسید. تیم ایران پیش از این موفق شده بود سهمیه مسابقات جهانی را کسب کند و با برتری مقابل سوریه و کسب 4 برد پیاپی عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد. این اولین قهرمانی هندبال ایران در رده مردان و زنان است که موفق شدند بر بام آسیا قرار بگیرند.

نیمه نخست این دیدار با برتری 17 بر 8 تیم ایران به پایان رسیده بود. تیم ایران در سه بازی گذشته خود مقابل ازبکستان، قزاقستان و هند به پیروزی رسیده بود و با برتری مقابل سوریه با 4 پیروزی قهرمان آسیا شد.

شهرزاد نصوحی، نسترن گودرزی، زهرا فتوتی، فاطمه مریخ، فاطمه احمدی، شقایق چراغی، آسمان بدوی، النازیارمحمدتوسکی، فریماه احمدی، مبینا حاج حیدری، هانیه شاه ویسی، نگین رحمانی، صبا زنگنه، بهارزنگنه، هستی دوخایی و آرزو بهمئی اسامی ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات است.

غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، فاطمه محمدخانی به عنوان مربی، مریم رضائیان به عنوان سرپرست و ندا اسدی به عنوان فیزیوتراپ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارند.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور 5 تیم قزاقستان، ازبکستان، هند و ایران در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود و 2 تیم برتر سهمیه مسابقات جهانی 2022 گرجستان را کسب خواهند کرد.

 

انتهای پیام/