شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال گذشته#کالای قاچاق

سال گذشته ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد

فرمانده مرزبانی کشور گفت: این نیرو در سال گذشته معادل ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کرد که عمده آن نیز پرونده‌های محموله‌های بالای یک میلیارد تومان هستند.

سال گذشته ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد

فرمانده مرزبانی کشور گفت: این نیرو در سال گذشته معادل ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کرد که عمده آن نیز پرونده‌های محموله‌های بالای یک میلیارد تومان هستند.سردار احمد علی گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بوشهر افزود:  بیش از ۶۰ درصد کل قاچاقی که در سال ۱۴۰۰ کشف شد مربوط به کشتی‌های بزرگ ۲۰۰ تا ۲ هزار تنی است که خودروهای سنگین وارد می‌کردند در همین استان بوشهر بود که در این زمینه قدردان تلاش‌های ارزنده مرزبانان دریابانان دریادل هستیم.

وی  اظهار کرد: در استان خوزستان روز گذشته حدود ۷۰ کیلوگرم شیشه کشف شد که این میزان بسیار قابل توجه بود.

گودرزی افزود: در روزهایی آغازین امسال نیز در استان‌های کشور به بیش از هفت تن انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: در این ارتباط از لحاظ برخورد قضایی و در حوزه تعزیرات حکومتی اقدام‌های خوبی انجام شد.

وی بیان کرد: در طرح‌های رعد یک تا هفت که با اقدام‌های اطلاعاتی انجام شد استان بوشهر بسیار موفق عمل کرد.

گودرزی ادامه داد: این نیرو در مجموعه مرزبانی ۲ وظیفه عمده دارد که یکی استیفای حقوق دولت و دیگری نیز تامین حق مرزنشینان است به همین دلیل از مرزنشینان انتظار است هماهنگی و همکاری را با مرزبانان داشته باشند.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: قاچاق در استان‌ها مرزی به لحاظ شرایط خاصی که دارند بیشتر است به همین دلیل تعاونی‎‌هایی که در این استان ها در بحث لنجداران و که مرزنشینان فعال هستند باید فعال‌تر عمل کنند تا مرزبانی نیز بتواند قانونمندتر وظایف خود را انجام دهد.

وی گفت: مرزبانی پشتیبان همه کسانی است که قانونی عمل می‌کنند و همچنین قانون را برای خودشان حجت می‌دانند.

گودرزی عنوان کرد: در حوزه مرزبانی در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب استفاده از توان نخبگان کشور مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه پایش تصویری مرزها که از ۲ سال گذشته موردتوجه قرار گرفته در دستور کار جدی قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: امسال پایش تصویری مرزها از اولویت‌های اصلی است که در این زمینه اقدامات الکترونیکی، اپتیکی، پهبادی، هلی شات، انواع پرنده ها و ریزپرنده‌های عمود پروازی که در اختیار مرزبانان بویژه دریابانی استان های جنوبی قرار گرفته به صورت اولویت دنبال می‎‌شود.

وی افزود: امیدواریم امسال حرکت مرزبانی جهادی و بهتر از گذشته باشد که در این رابطه هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان شورای تامین استان‌ها و بویژه در استان‌های جنوبی  و در استان بوشهر نیز به صورت برجسته‌تر وجود دارد.

گودرزی ادامه داد: همکاری مرزبانان با نیروی انتظامی اتفاق میمون و مبارکی است که بسیار مناسب و تنگاتنگ است.

وی اظهار کرد: این ماموریت‌ها و این توفیقاتی که نیروهای مرزبانی و انتظامی دارند امنیت پایدار سواحل در شمال و جنوب کشور را به ارمغان آورده است.

گودرزی ادامه داد: در کنار ساحل زیبای جمعیت زیادی از مردم بعد از اینکه بیماری کرونا فروکش کرده و همه دست اندرکاران دولت بویژه نیروهای انتظامی و مرزبانی در امداد و نجات دریایی و هم در جلوگیری از غرق شدن افرادی که از این مواهب الهی استفاده می‌کنند در حال انجام است.

وی یادآور شد: به مالکان شناورها نیز تذکرهایی داده شده که تا تجهیزات ایمنی نداشته باشند اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد.

گودرزی گفت: در کنار ساحل نیز همان طور که می‌‎بینیم همه مردم رعایت شئونات اسلامی را دارند و نیازی به تذکر نیست ولی با این وجود در جاهایی که نیاز باشد همکاران براساس قانون و وظیفه ذاتی تذکرهای لازم را خواهند داد.

وی ادامه داد: طول مرزهای کشور هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر است که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از این مرزها آبی است و از این میزان نیز قریب به یکهزار کیلومتر در استان بوشهر واقع است.

گودرزی ادامه داد: در حوزه قاچاق با توجه به اینکه در چند سال گذشته و بویژه امسال مقام معظم رهبری در بحث تولید آن هم به صورت بنیانی و استفاده از نخبگان کشور تاکید دارند سعی شده تا با ساز و کارهای پیش بینی شده از تحمیل آسیب به تولیدات داخلی جلوگیری شود.

فرمانده مرزبانی کشور تاکید کرد: تا وقتی مرزبانان غیور انتظامی با غیرت و دستگاه‌های دیگر امنیتی وجود دارند مردم به هیچ وجه نگران امنیت نباشد.

وی افزود: در ارتباط با عملکرد مرزبانی استان بوشهر نیز تیرماه سال گذشته به صورت غیرمحسوس از آخرین پاسگاه استان بوشهر در جنوب بازدید شد که تتلاش همکاران در شرایط سخت آب و هوایی تابستان بسیار مثبت بود.

گودرزی گفت: در یکی دو روز گذشته نیز همه امامان جمعه و نمایندگان ولی فقیه و چهار نفر از حضرات آیات آیت الله خادمی، آیت‌الله رجبی و آیت الله حسینی بوشهری و دیگر عزیزان در موقع سال تحویل در کنار سربازان حضور پیدا کرده و این عزیزان را مورد تفقد قرار دادند که قدردان این عزیزان هستیم.

 

منبع: ایرنا